Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzeSprzęt światowej klasy i co najważniejsze zbudowany w naszym pięknym kraju. Jestem pod wrażeniem poziomu wykonania. Nie chodzi mi tu o wygląd bo to sprawa gustu (mi się podoba). Mam nadzieję, że "coś się ruszy" i w Polsce zacznie powstawać więcej takich maszyn. Szacunek dla Was Panowie za pomysł i wykonanie. A wy wszyscy "specjaliści i znawcy tematu" nie wypowiadajcie się bo żaden z was nie ma prawa bezsensownie krytykować czyjejś pracy. Jak jesteście tacy mądrzy to pochwalcie się swoimi projektami. Żaden z was niczego nie osiągnął więc teraz krytykujecie tych, którzy są od was po prostu lepsi. Śmieszni jesteście i tyle. Jeszcze raz gratulacje za świetny pomysł i wykonanie.
OdpowiedzMaszyna wspaniała, widziana na żywo w Mielnie, jak brakło chłopakom paliwa :P PZDR
OdpowiedzHehe, no niestety nie doszliśmy jeszcze do technologii, żeby jeździć na wodę, benzynę trzeba lać ;) Pozdrawiam ze Śląska http://www.szajba.eu.org / http://www.hayabusa.eu.org /
OdpowiedzHehe, no niestety nie doszliśmy jeszcze do technologii, żeby jeździć na wodę, benzynę trzeba lać ;) Pozdrawiam ze Śląska http://www.szajba.eu.org / http://www.hayabusa.eu.org /
OdpowiedzNo to was wczoraj widzialem w ZG,szerokiej drogi wariaty ;)
OdpowiedzCzemu dyletanci opisują konstrukcję motocykla? Gdzie tam jest pasek klinowy? Ja nie widzę. Pas zębaty jest, ale klinowego jakoś nie dostrzegam... Pas klinowy ma przekrój o kształcie klina. Trudne?
OdpowiedzNo i czego się czepiasz? Co chciałeś tym komentarzem udowodnić? Jeśli "przekroisz" pas zębaty wzdłuż jego osi to też zobaczysz klin, a nawet kilka. Każdy ząb pasa zębatego ma kształt klina, więc można go nazwać pasem klinowym. Jeśli nazywasz kogoś dyletantem to zastanów się najpierw, czy sam nim nie jesteś. Wystarczy się zastanowić. Trudne?
Odpowiedzpasek klinowy ma przekrój w kształcie trapezu... To Taka mała zemsta.
OdpowiedzBo dyletanci potrafią napisać tak, żeby się fajnie czytało i to, że jakiś czepiacz się przyczepi do szczegółu, na który 98% czytających nie zwróciło wcześniej uwagi, łącznie z samym piszącym i konstruktorem tego cuda nie wpędzi piszącego ten tekst w kompleksy, sorry ;) PS. nie mam danych statystycznych na temat tych 98%, tak sobie palnąłem ;) Zdrówka
OdpowiedzCedzik może nie jest wsród nas , ale trzeba mu przyznać , że kumpli ma nie samowitych , którzy odwalili kawał dobrej roboty.
OdpowiedzCytat: "Piotrek zginął jadąc swoim Suzuki GSX-R 1000 K4, który później posłużył jako baza do budowy streetfigtera." Trzeba umieć rozgraniczać gdzie zaczyna się "budowa" , a gdzie "składanie" jak klocki Lego. Ile jest tu elementów wykonanych własnoręcznie??? 95% ludzi tego nie rozróżnia, więc poza inwestycją sporej kasy w gadżety nie ma tu nic nadzwyczajnego. Laury w tym przypadku zbiera nie budowniczy tylko $$$$$ p.s. ogólnie motor ładny
OdpowiedzOK. Czekamy zatem na opis i zdjęcia Twojego projektu. Rozumiem, że silnik też zaprojektujesz, bo jeśli czytałeś tekst, to wiesz, że rama jest budowana od zera, a z K4 został tylko silnik, kilka elementów zawieszenia i osprzętu. Wiadomo, że można nakupić gadżetów z górnej półki i je powkładać bez ładu i składu. Ale tu sytuacja jest inna. Po prostu szkoda było wkładać byle co, skoro cała konstrukcja jest IMHO warta inwestycji w dobry osprzęt.
OdpowiedzSzukając w sieci większej ilości informacji znalazłem co nieco, a w poprzedniej odpowiedzi strzeliłem babola, dlatego muszę się poprawić i zadać pytanie: Ile elementów ramy jest formowanych przez autora "Cedziora" i ile spawów jest położonych także przez niego??
OdpowiedzHej. Tekst czytałem i .......... gdzie jest napisane, że "rama własnej konstrukcji" ?? a to że Thresher to równie dobrze może być kupiona od firmy specjalizującej się w tej branży. Co do wypowiedzi kolejnego użytkownika odnośnie "szukania w necie" - tutaj oceniałem ten artykuł, bo niby po co mam weryfikować informacje w jednym miejscu informacjami zawartymi w innym miejscu?? Teraz po poszukiwaniach, wiem że rama samoróbka i pełny szacunek za ten wyrób. Mimo to nie chodzi tu o wytykanie palcem lepszych i gorszych tylko o ogólno-światową mentalność odnośnie budowania, która w 95% polega na wykładaniu grubej kasy i składaniu tak jak wspomniałem klocków lego. Mimo tego całego zamieszania i tak sądzę, że to ładna konstrukcja i w dodatku pochodzi z PL :) p.s. co do treści artykułu.....gdzie tu jest pasek klinowy?? 100% seryjnych jak i customowych motocykli wykorzystuje do przeniesienia napędu paska zębatego. pozdrawiam Piotra
OdpowiedzOK. Dla pełnej przejrzystości: rama jest zbudowana przez firmę Thresher na projekcie opracowanym wspólnymi siłami Szajby i chłopaków z Threshera. Oczywiście nieco dokładniej miało to być opisane na stronie ale po pierwsze: artykuł najpierw miał/ma się ukazać w prasie, a nie jestem w stanie wymyślać kilku tekstów o tym samym, bo i po co? a po drugie: nie można liczyć na pełny opis techniczny, bo taki tekst ma zainteresować nie tylko inżynierów budowniczych, ale nieco szersze grono odbiorców, którzy niekoniecznie odróżniają pasek klinowy od zębatego. Darujcie mi już ten pasek, bo miałem pół dnia na napisanie tego tekstu a byłem po 3 dniach targów, kilku godzinach snu i 8-miu w robocie. Pozdrawiam i zapraszam na http://www.szajba.eu.org/tuning/projekt-cedzior i http://www.hayabusa.eu.org
OdpowiedzOj, mało wiesz o tej konstrukcji. Proponuję trochę poszukać w NET'cie i jeszcze raz ocenić stopień jej zaawansowania, oraz nakład pracy konstruktorów. Polecam się trochę wysilić. Ja już zwiesiłem szczękę... Pozdrawiam.
OdpowiedzPrawda jest taka, że jest to sprzęt łamiący kanony streetfighter'a w naszym kraju, gdzie do tej pory budowało się jedynie na oryginalnych ramach (o ich wytrzymałości w stunt niech wypowie się ktoś upoważniony, proponuję może coś o ramach R-1). Myślę, że to nareszczie zacznie się zmieniać, a dwa reflektory + wahacz VFR + kilka świecidełek powoli zaczną przechodzić do działu "classic", czas już na to. Ten motocykl jest pierwszy, może to bobudzi konkurencje i zacznie się ciekawie.
OdpowiedzPomijam wyglad bo to jest kwestia gustu. Ale jezeli chodzi o wlasnosci jezdne, geometrie, czy ergonomie, to mialbym duze zastrzezenia. Budowanie motocykla to sztab ludzi od inzynierow po kierowcow testowych. Stwierdzenie "kat glowki jest miedzy GSXR a Hayabusa" jest dla mnie smieszne bo to sie ma nijak do budowy motocykla. Pozdrawiam ps. wybaczcie brak polskich znakow.
OdpowiedzAle ja się oczywiście zgadzam, że nie jesteśmy w stanie zastąpić całego sztabu inżynierów, konstruktorów, kierowców testowych, którzy pracują nad konstrukcją motocykla. Ale to nie jest motocykl fabryczny na którym każdemu ma być dobrze. Trzeba było przyjąć jakieś założenia i takie zostały przyjęte. Śmieszy Cię, że napisałem o kącie główki ramy i rozstawie osi. Pewnie, że jest jeszcze wiele czynników konstrukcyjnych, ale czyżbyś miał na tyle doświadczenia w konstruowaniu aby pozwolić sobie na krytykę ? A właściwości jezdne, ergonomia... to wyjdzie w praniu. Kierowca testowy w osobie Szajby stwierdził już, że pierwsze wrażenia są dobre ;)
OdpowiedzJak "Szajbie" korbki ładnie kręcą, a rama błyszczy, to i na wahaczu by sobie przycupnął ;)'
Odpowiedzczytaj uważnie tekst,bo kąt główki ramy a rozstaw osi to dwie różne rzeczy
OdpowiedzMix zdjec: http://www.youtube.com/watch?v=agqrw8cKs5A Hostessy: http://www.youtube.com/watch?v=1FhIvrFNKKA Skoki na rowerze nad Hostessami: http://www.youtube.com/watch?v=lu4k5DKQlfU Grupa taneczna http://www.youtube.com/watch?v=NEi2aGhDTP4 Pokaz Trialu: http://www.youtube.com/watch?v=A0pPGprdQ-Y
OdpowiedzCzytając komentarze na temat "CEDZIORA" można odnieś jedno wrażenie, są one pisane przez grupę krytykantów zasiedziałych przy swoich komputerach, którzy sprawę budowy motocykli znają tylko z programów oglądanych na Di......y. Chora amibicja nie pozwala im wypowiedzieć słów uznania dla ludzi, którzy w polskich warunkach wykonują motocykle o światowej klasie. Wynika to pewnie również z faktu, że motocykle typu " STREETFIGHTER" nie są w naszym kraju tak popularne jak "CUSTOMY" ale takie projekty jak np. "CEDZIOR" mają szansę zmienić ten zawęrzony pogląd na osiągnięcia Polaków trudniących się budową unikalnych motocykli. Ze swojej strony składam WIELKIE gratulacje wszystkim, którzy przyczynili sie do powstania tego cudeńka i mam nadzieję, że na tym sie nie skończy - CZEKAMY NA WIĘCEJ........................
OdpowiedzWidać ze dużo kasy w ten sprzęt jest włożone. Tyle że tak miedzy Bogiem a prawdą to jakiegoś specjalnego zamysłu w tym nie widać. Kotlet z PJP dużo lepszy efekt osiągnął w swoim Technoracerze przy użyciu mniejszych środków.
OdpowiedzTylko, że Kotlet robił Technoracera na oryginalnej ramie od "olejaka" i miał mase sponsorów. To dwie istotne sprawy. Są gusta i guściki, a o tym sie nie dyskutuje, ale dla mnie Cedzior jest bardziej oryginalny.
OdpowiedzJakie gusta i guściciki? Przypatrz się zdjęciom, silnik w tym sprzęcie nie jest nawet porządnie umyty. To jest zbieranina drogich części i tyle. Pewnie robi wrażanie, ale do Caferacera (który powstał podejrzewam, za mniejsze pieniądze) nie ma startu nawet. Wiec nie wiem kto prowadził ten konkurs na tym Ślunsku.
OdpowiedzMnie sie podoba! I co zabronisz mi? Potrafisz zrobić chociaż takie coś jak Kotlet czy potrafisz siedzieć tylko na czterech literach i krytykować? Chyba, że masz jakieś powiązania z panem Kotletem...
OdpowiedzNie zabronię. Wyrażam jedynie swoje zdanie. Mi też się ogólnie podoba, jest tylko kilka "ale" dla których uważam, że nazywanie tego sprzętu najlepszym SF w Polsce po prostu na wyrost.
OdpowiedzNo, zawsze można było przyjechać i wygrać. Mistrzostwa były otwarte, każdy mógł zgłosić motocykl. Widać spośród z tych, które brały udział w konkursie zdobył najwyższe uznanie. Natomiast opowiadanie, że motocykl jest bez pomysłu a tylko wsadzone jest dużo kasy, to trochę niedorzeczne jest. Tym bardziej, że pewnie nie widziałeś go na żywo. Zdrówka
OdpowiedzTylko, że Kotlet robił Technoracera na oryginalnej ramie od "olejaka" i miał mase sponsorów. To dwie istotne sprawy. Są gusta i guściki, a o tym sie nie dyskutuje, ale dla mnie Cedzior jest bardziej oryginalny.
OdpowiedzKawal dobrej roboty, mozna sie zapatrzec na niego.
OdpowiedzGodna produkcja!!!
OdpowiedzLaski fajne ;-)
Odpowiedz