Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 23
Pokaż wszystkie komentarzeMałe jest piekne i dzikie, co za bzdura, przeciez ten motor jest dupny jak stodoła, po przesiadce z SC59, myslałem, ze jezdze choperem
OdpowiedzNie jeździłeś, ani na jednym ani na drugim.
OdpowiedzHehehehe boli wszystkich BeeMka :) i dobrze, kto nie ma niech żałuję... Tylko tyle powiem.
OdpowiedzNie wiem czy to wunderwaffe ale Niemcy robią to co powinni robić wszyscy producenci sportów.Ładują nowe technologie do maszyn ile się da.Czy to potrzebne czy nie czas pokarze,i co się przyjmie a co zostanie odrzucone.Szkoda tylko że nie wielu stać na kupno i przetestowanie tych wynalazków.Osobiście uważam że powinni pozostawić też pole do popisu dla motocyklisty a nie wyręczać go elektroniką,no ale ja jestem jeszcze starej daty i cenię przede wszystkim moc i umiejętności.
OdpowiedzAlez to nie problem - motocykl mozesz kupic bez ESP/ABS/Automat. Kupujesz co chcesz i potrzebujesz. Co innego w takiej CBR1000rr gdzie abs-u nie wylaczysz.. Jezeli masz gula ze kumpel na s1000rr lepiej hamuje/przyspiesza to pozostaje ci tylko szkolic umiejetnosci lub takowy motocykl zakupic a nie psioczyc ze ten czy tamten na bmw to jest **** nie kierowca bo ma elekronike na pokladzie. Normalnie nie rozumiem takich komentarzy. Co innego jakby bmw oferowalo taki sprzet tylko z pelna elektronika nie dajaca sie do tego wylaczyc.
OdpowiedzKolego jestem jak najbardziej za postępem i gula nie mam bo nie jeżdżę na torach ani się nie ścigam z kolegami.Nie uważam też nikogo za d..pę nie motocyklistę bo ma moto bardziej nafaszerowane elektroniką niż moje.Po prostu moje pokolenie ceniło niczym nie okiełznaną moc i umiejętność zapanowania nad maszyną.Dla mnie im maszyna silniejsza(szybsza) i prostsza w budowie tym lepiej.Oczywiście,te wszystkie cuda z pewnością poprawią m.in.bezpieczeństwo ale moim zdaniem zmniejszają zawartość motocykla w motocyklu i satysfakcję że umie się zapanować nad bestią.
OdpowiedzWPADł MI W RECE ARTYKUł KTORY MOWIL ZE FIRMA BMW WłADOWAłA PARE MILIONóW EURO W SPONSORING ARTYKULóW I TESTóW W EUROPIE ,,, GAZET O TEMATYCE MOTOCYKLOWYM I TESTóW NA STRONACH ,, HMMM
Odpowiedzdawaj link, albo skan, albo zamknij ryj ;)
OdpowiedzNo i DYZIO zamknął ryj,no nie,F.T. ?Pozdro :)
OdpowiedzFajna bryka gdyby tylko te światła były normalne (symetryczne), ale są gusty i guściki.
OdpowiedzMożesz kupić czachę która ma symetryczne lampy :)
OdpowiedzŚwietny artykuł. A maszyna? Może i ma zeza, ale jest pioruńsko dobra. I cholernie mi się podoba. Kto wie, czy nie bardziej niż CBR 1000 RR Fireblade. Gdyby Beta miała malowanie Repsola... .
OdpowiedzBMW rządzi na torze!!! Właśnie wyczytałem że na torze w Brnie BMW wykeciło czas lepszy o 3sek od najnowszej CBR 1000rr. Poniżej link. http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/General-news/2009/August/aug1809-new-mcn-aug-19-bmw-s1000rr-humbles-fireblade/ 3 sekundy !!! Rozumiecie to niedowiarki co ta maszyna potrafi. Na kole ma 183 KM też znalazłem testy na to i potwierdzenie. A przy tym jest "bezpieczna" i wyposażona w ABS i DTC.
OdpowiedzLudzie o co Wam chodzi ?? Nie stac was na to moto czy kompleksik w/s do waszego sprzęta? Piszecie że kontola nie potrzebna i motor dla dresów i bez umiejętności. Założę się z kazdym na tym forum że za ok. 2-3 lata większość nowych R1, CBR i GSX R-ów będzie miała to co ma teraz to BMW jesli chodzi o systemy bezpieczeństwa. A że BMW wyprzedizło większość konkurentów z Japonii to nastąpiło zdziwienie. I nie mówcie że nie zalezy wam na biezpieczeństwu i własnym życiu... Piękny motor to BMW.
Odpowiedzmarzenie...
OdpowiedzJa tam sie nie podniecam ten sezon pokaze co to to jest warte. BMW pialo na temat swojej 450x w enduro i co okazało sie ze to bardzo przecietny endurak za duza kase. Wiec jak pokaza ze ten motor wygrywa i sie nie psuje to uwieze. Na razie do japonczykow to ma cale lata swielne. Same osiagi to nie wszystko, liczy sie niezawodnosc i to cos.
OdpowiedzCo jest cudowne w tym motocyklu ze BMW postawiło jak japończki na rzędowego czterocylindrowca! Co na pewno bedzie sukcesem! Dlatego dla mnie to bedzie kolejny słodki cukiereczek pośród ZX10R, CBR 1000RR , GSXR 1000, R1... A lampy widziałem na realu w salonie i niesa tak dziwne jak na zdjeciach! Pooozdrooo!
OdpowiedzGdyby nie te reflektory lamp byłoby wspaniale, może i wyróżnia się z tłumu, ale niekoniecznie w sposób pozytywny.
OdpowiedzTo bedzie dobry motocykl ale przosze nie klamac. Ducati 1198R ma 180KM przy 9750RPM, 134Nm przy 7700RPM i wazy gotowy do jazdy okolo 190kg. To przy zalozonym wydechu fabrycznym ale razem z motocyklem przychodzi tez uklad wyscigowy i chip a wiec waga spada a moc rosnie do okolo 190km. 1198R ma w najgorszym wypadku prawie identyczny stosunek mocy do wagi ale ciagu ma duzo wiecej i wszystko przychodzi duzo szybciej.
OdpowiedzNikt nie kłamie. Porównujemy modele fabryczne, bez tuningu. 1198 waży gotowy do jazdy dobrze ponad 190 kg i ma 170KM. Stosunek mocy do masy ma niestety gorszy... Wersji podkręconych, z zmienionymi wydechami nie bierzemy tutaj pod uwagę...
Odpowiedzjak cie stac to se kup, a to co na papierze i to w jaki sposób testujący odwijają prawą manetke to już co innego, bmw dużo zapłaciło by takie artykuły pisać, tu też to dostrzegam, a elektronika jaką się pakuje do motocykla tylko go zabija i będzie pierwszym elementem, który się zepsuje - tak jak w samochodach :)
OdpowiedzWiecie, kto najbardziej psioczy na systemy elektroniczne w motocyklach? Niedzielniacy, którzy jeżdżą od maja do września w weekendy, obowiązkowo przy dobrej pogodzie. W takich warunkach żadne systemy rzeczywiście nie są potrzebne. Zresztą takie osoby prezentują uroczo wybiórcze podejście do tematu - ABS i TCS w żadnym wypadku, ale amor skrętu, sprzęgło antyhoppingowe i Bóg wie co jeszcze już tak. Jeśli rzeczywiście chcecie się wykazać umiejętnościami to kupcie 30-letni, szybki motocykl, z bębnem z przodu i z tyłu i wtedy kozaczcie
Odpowiedza co chcesz sprzedac swojego gsxra z 85 z kompletem zimowych opon?
OdpowiedzGsx-r z 85 miał tarcze. Tobie nie sprzedałbym nawet kingłeja 50 cc, nie chciałbym cię mieć na sumieniu
OdpowiedzIMHO.... każdy dzisiaj seryjnie produkowany samochód sportowy ma układ ABS i kontroli trakcji . Dlaczego motocykl ma tak nie mieć ? Samochodem na drodze publicznej nie wyłączam układów "pomocniczych" a na torze wyłączam po 1-2 okrążeniach wszystkie układy (oprocz ABS) . Prawda, że układ stabilizacji "zabija" fun - a na tor jedzieby właśnie po to aby się zabawić .
OdpowiedzElektronika w supersportach wcale nie jest taka zła i rzeczywiście, może uchronić od wizyty n OIOMie. A jeśli ktoś jest na nią uczulony, zawsze może kupić Ducati 916 z zestawem pampersów :)
OdpowiedzTo jest lepsze :) http://www.scigacz.pl/Paton,500,GP,dzisiejszy,motocykl,GP500,11298.html
Odpowiedzale jajka,wychodzi na to wszyscy kupujący nowe moto TO - tu cytuje(snoby,i takie tam inne bele co)-ale powiem wam jedno,dzięki takim właśnie wariatom rozwija się przemysł motoryzacyjny i są nowości,bez nas snobów nie ma jazdy,PAMIĘTAJMY O TYM WSZYSCY
OdpowiedzWidzę tutaj w komentarz sporo zawiści. Ja też mam motocykl klasy 1000. Jeżdżę na tor jedynie na treningi pobawić się, a nie dlatego że zarabiam tym na życie. Dwa lata temu po hajsajdzie złamałem obojczyk i przez komplikacje byłem wyjęty z życia na pół roku. Jakbym miał kontrolę trakcji to pewnie bym się nie rozwalił. Więc nie opowiadajcie smutków jaka to straszna rzecz ta elektronika, bo normalnym ludziom oszczędzi to sporo zdrowia i pieniędzy.
Odpowiedz1000 m ze startu zatrzymanego: 17,9 sekundy. Masakra ;)
OdpowiedzPo co budowac supersportowe motocykle dla ludu? Jak ktos chce jezdzic 200 konnym motocyklem sportowym to niech ma do tego niezbedne umiejetnosci. Zamiast tego byle frajer z grubym portfelem moze sobie cos takiego kupic i naginac do oporu w falszym przeswiadczeniu, ze tak mozna bo czuwaja nad nim systemy bezpieczenstwa. A potem sie rozwali na lekkim luku, bo bedzie mial na liczniku 180 zamiast 120.
OdpowiedzA niech budują sobie i 300 konne motocykle i niech kupują je "frajerzy" z grubym portfelem i niech robią z nimi co im się rzewnie podoba . Na tym polega właśnie wolność . Coś zaleciało od kolegi politykami szczególnie jednym niewysokim . Pozdrawiam i życzę koledze takiego motocykla jaki sobie wymarzy i jeszcze torby "floty na wache" - najlepszego Grześ wielbiciel ZX10 z 2005 roku.
OdpowiedzZazdrość to straszne uczucie...;)
OdpowiedzMylisz sie. Fakt, ze nie stac mnie na motocykl opisywany w tym artykule ale mam za to inny, ktory wybralem swiadomie i jestem z niego bardzo zadwowolony. Majac takie pieniadze do wydania na motocykl czyli de facto zabawke tez nie kupilbym S 1000 RR. To nie zazdrosc tylko awersja do chodzenia na skroty w kazdej dziedzinie zycia. Codziennie obserwuje ludzi, ktorzy w kazdej dziedzinie zycia chca miec natychmiastowe wyniki, i czesto osiagaja je w dyskusyjny moralnie sposob albo zwyczajnie te wyniki kupuja. Wg mnie nie jest to nic dobrego. Ale to moje zdanie.
Odpowiedzdla jednych zabawka dla innych nie, a jesli chodzi o bezpieczenstwo i systemy nad tym czuwajace to nie jest kwestia chodzenia na skroty, a poprostu zapewnienie przyjemnosci z jazdy. Skad ty takie wnioski wziales stary?
Odpowiedzdla jednych zabawka dla innych nie, a jesli chodzi o bezpieczenstwo i systemy nad tym czuwajace to nie jest kwestia chodzenia na skroty, a poprostu zapewnienie przyjemnosci z jazdy. Skad ty takie wnioski wziales stary?
Odpowiedzabc ma rację, jeśli cenisz bezpieczeństwo na 1 miejscu sprzedaj motocykl i kup sobie czołg, albo nie wychodź z domu, motocykl ma dawać frajde a elektornika frajde zabija albo ogranicza
OdpowiedzTo dla kogo to nie jest zabawka? Chcesz mi powiedziec, ze ktos faktycznie potrzebuje 200 koni w motocyklu do jazdy po drogach publicznych? Jak chcesz skorzystac z potencjalu tego motocykla to musisz zlamac przepisy i dotyczy to chyba kazdego kraju na swiecie. Tutaj systemy poprawy bezpieczenstwa maja tylko czuwac nad "malpa", ktora dostala do reki brzytwe, kiedy faktycznie potrzebowala zwyklego patyka i to powinna otrzymac. To nie jest pojazd miejski do ekonomicznego i szybkiego przemieszczania sie z punktu A do punktu B. Nie mam nic do systemow bezpieczenstwa, gdy chodzi o takie wlasnie pojazdy. Bo wtedy sluzy to swojemu celowi. W BMW DTC jest tylko po to, zebys mogl czuc sie pewnie przekraczajac bariery, ktorych przekroczyc nie powinienes.
Odpowiedzchlopie dla niektorych to jest cale zycie wiec nie mow mi ze to tylko zabawka..... a zeby zyciem cieszyc sie dluzej to po to masz elektronike, a jak ci sie nie podoba to se ja wylacz!!!!
OdpowiedzKażdy motocykl powyżej 125 cc to już zabawka. Ten sprzęt jest dla ludzi chcących jeździć po torze, a kontrola trakcji to tylko dodatek. Tego jak mocno można złożyć motocykl w zakręcie nie da się rozkminić przy wykorzystaniu kontroli trakcji...
OdpowiedzOsobiscie uwazam, ze 95% tych motocykli nigdy nie zobaczy toru wyscigowego a zdecydowana wiekszosc tych pozostalych 5% bedzie tam zagladala sporadycznie. Co do poprawy bezpieczenstwa wlasnie na drogach publicznych, dzisiejsze motocykle maja lepsze opony, hamulce, zawieszenia, mniejsza wage i sztywniejsze ramy od swoich odpowiednikow sprzed kilkunastu lat a czy wplynelo to w znaczacy sposob na poprawe bezpieczenstwa ich kierowcow? Mysle ze nie bo znacznie wzrosly tez predkosci i jak zwykle wszystko rozbija sie o czynnik ludzki. Motocykl sam przeciez soba nie pokieruje a ludzie maja to do siebie ze czesto przeginaja i wtedy kontrola trakcji nawet w samochodzie czesto nie pomaga a co dopiero w motocyklu. Sam to z reszta zauwazyles.
Odpowiedzja uwazam ze kontrola trakci jest znakomistym rozwiazaniem, mam motor z ESP i gdyby nie to to pare razy bym lezal! i nie chodzi tu o jakis wielki brak umiejetnosci bo predkosc byla mala, ale droga za to byla sliska i jesli to DTC uratuje chociaz 1% ludzi ktorzy sie zabijaja to ja to popieram w 100% a jak juz wspomianlem jak ci sie nie podoba to se wylacz! motor tu zaprezentowany jest genialny i wiem ze nastepne modele 1k wilkiej JAP4 beda wyposazone w podobne rozwiazania i kazdy sie ze mna tu zgodzi a pisanie po co tu komu wychodzi z ust ludzi nie szanujacych wlasnego zycia i przy okazji innych! a i wcale nie musisz jezdzic na tor zeby motor byl twoim zyciem i nie tylko zabawka.
OdpowiedzTo "se" wylacze jak bede chcial. Dalsza dyskusja nie ma sensu. Wyrazilem swoje zdanie i wiekszosc osob to zrozumiala. Jedynie ty warczysz na mnie jak bym popelnil jakies bluznierstwo. A czas i tak pokaze ze nawet na motocyklach z ESP, ASR, ABS i bog wie czym jeszcze beda gineli ludzie tak dlugo, jak dlugo nie zaczna jezdzic z glowa zamiast polegac na tych wszystkich 3literowych skrotach. p.s. Ja tez mialem wypadek, przy duzej predkosci, bo wypadlem z drogi przy 130km/h. Jest kwestia szczescia, ze przezylem i powiem, ci ze nie postawie pieniedzy na to, czy w tamtej sytuacji jakikolwiek system by mi pomogl.
OdpowiedzTo "se" wylacze jak bede chcial. Dalsza dyskusja nie ma sensu. Wyrazilem swoje zdanie i wiekszosc osob to zrozumiala. Jedynie ty warczysz na mnie jak bym popelnil jakies bluznierstwo. A czas i tak pokaze ze nawet na motocyklach z ESP, ASR, ABS i bog wie czym jeszcze beda gineli ludzie tak dlugo, jak dlugo nie zaczna jezdzic z glowa zamiast polegac na tych wszystkich 3literowych skrotach. p.s. Ja tez mialem wypadek, przy duzej predkosci, bo wypadlem z drogi przy 130km/h. Jest kwestia szczescia, ze przezylem i powiem, ci ze nie postawie pieniedzy na to, czy w tamtej sytuacji jakikolwiek system by mi pomogl.
Odpowiedzjak chcesz jezdzic z glowa to po co ci 1000? sam sobie zaprzeczasz. a nikt na nikogo tu nie warczy. Poza tym mozesz jezdzic z 'glowa' ale i tak warunki drogowe przerosna twoja glowe i co wtedy? wiadomo ze wiekszosc przypadkow konczy sie niedobrze natomiast nawet ten 1% mniej dzieki elekronice to wielki krok do przodu i chwala BMW za to!!! Zaden producent moto nie oferuje lepszych rozwiazan podwyzszajacych bezpieczenstwo od BMW i i tak caly swiat moto predzej czy pozniej je zerznie. Wiec moze se kup BMW to nie wypadniesz przy 130 nigdy wiecej.....dobrze radze. pozdro dla wszystkich moto fanow.
OdpowiedzJeszcze jedno, przy tych 130 byla sarna a nie jakies wypadniecie z drogi. Czy w takiej sytuacji ESP w Twoim BMW przeniesie motocykl nad sarna czy moze w jakis inny magiczny sposob uchroni przed dzwonem?
OdpowiedzMi litr nie jest do niczego potrzebny i dlatego go nie mam. Pytanie po co litr osobom, ktore bez systemow elektronicznych nie potrafia sobie z nim poradzic? Odpowiedz jest prosta, dla poprawy wlasnego samopoczucia. Gdyby robili scigi z silnikiem 2l i moca 400 koni, to tez znalezli by sie chetni a potem pisali "dobrze ze jest elektronika bo bez niej bylo by krucho". Nie rozumiem tego owczego pedu do mocy i osiagow, ktorych nie da sie wykorzystac. To sie nazywa konsumpcjonizm. Ludzie kupuja cos czego tak naprawde nie potrzebuja i czego nie sa w stanie ogarnac tylko dlatego, ze ktos to wymyslil i wprowadzil na rynek. Kupuja to za grube pieniadze z usmiechem na ustach i z systemem dajacym im zludzenie ze nad tym panuja, oczywiscie za dodatkowa kase. A jak ktos sie pyta "po co?" to zarzuca mu sie zawisc. Pytasz po co mi litr. Ja jezdze supermociakiem o poj. 400 i mocy 40 koni. Powiesz moze ze to jakas popierdolka a ja ci odpowiem ze to jest moj czwarty a zarazem najslabszy sprzet. Wybralem go swiadomie i jestem nim w stanie objechac 80% tych kozakow na sportowych 600 i 1000. Wiem, bo sprawdzalem :) Jestem w stanie to ogarnac w wiekszosci sytuacji i wlasnie panowanie nad maszyna sprawia mi przyjemnosc.
Odpowiedzale ty nie rozumiesz tu czegosc. 1000 sa i beda i ludzie je beda kupowac! czy z elektronika czy bez to i tak je beda kupowac. Odchodzisz od tematu, teraz piszesz po co komu 1000. ja sie z tym zgadzam, ale jak juz kozak sobie go kupi z ta elektronika to moze jednak mu uratuje dupe w paru przypadkach, nieprawdaz? wyrazilem sie jasno moze to bedzie jeden 1% a moze 2% przypadkow, niemniej jednak to zawsze krok do przodu! poza tym zycie jest warte kazdych pienedzy!!!
OdpowiedzNie mialem zamiaru robic burzy. Kazdy ma swoje zdanie, ktore wyrazil i na tym chyba najlepiej zakonczyc wymiane argumentow. Pozdrawiam.
OdpowiedzNaprawde glupawa dyskusja. ABS, kontrola trakcji itd. sa wbudowywane w motocykle z powodow marketingowych i to powinien chyba kazdy rozumiec. Jesli chce sie wejsc na rynek, to trzeba wyprodukowac cos, co sie bedzie roznic od obecnych produktow. Najbardziej sa mi sympatyczni Ci, ktorzy mowia z poblazaniem o innych (np. kierowcach 1000-ow) jezdzac rowniez motocyklami, ktore przerastaja ich wlasne mozliwosci. Gdzie chcecie zrobic granice? Przy 600-kach, Enduro, a moze zabronic jazdy motocyklami? Snob, warjat lub jakby go nie nazwac zawsze bedzie sie glupio zachowywal, jak nie na motocyklu to w Porsche. BMW napewno nie bedzie jakims codem, ale z pewnoscia jest to bardzo dobry motocykl sportowy i tak samo dla ludzi jak nowa R1 lub inny fabrykat.
Odpowiedzjakby cie ABS i ESP ocalil od gleby 6 razy to nie mowilbys ze to tylko marketing. Od razu widac jak duzo kilometrow zrobiles na moto z takimi systemami.
Odpowiedzale spuszczają sie nad tym BMW
OdpowiedzFajny motocykl ale bedzie mu trudno walczyc z owczym pedem do japonczykow
OdpowiedzMoim zdaniem będzie go kupował trochę inny typ klienta. Już sam fakt że przez kilka lat dostępne będą tylko nowe egzemplarze sprawi że będzie to sprzęt trochę elitarny albo raczej snobistyczny. Ciekawe jaka będzie cena w Polsce. Z drugiej strony jakbym miał kasę i chęć kupna przecinaka to czemu miałbym kupować zylionową R1 czy Gixera - myślę że zastanowiłbym się nad czymś bardziej oryginalnym. Tylko że pewnie wybrałbym RC8 :-) albo 1098. pozdrawiam
Odpowiedzprzez kilka lat bedzie jak mowisz, bedzie to motocykl dla tych ktorzy maja kase a nie maja umiejetnosci, oraz chcacych byc orginalni (czyli snobow), jednak po kilku(nastu) latach gdy pierwsze modele sie zestarzeja i beda kosztowały po 10-15 tys zł, zaczna je seriami sprowadzac handlarze z niemiec i stanie sie kultowym motocyklem dresiarskim, ktorym mozna poszpanowac a elektornika wybaczy braki w umiejetnosciach (czyli dresów)
OdpowiedzCzemu zakładasz, że jak ktoś ma kasę, to nie ma umiejętności? Przeprowadzałeś jakieś badania, czy co? Rozumiem, że koledzy, którzy kupują na pierwsze moto dwudziestoletniego ścigacza, Ci to mają umiejętności. A może lekko Ci dupkę ściska? Z żalu oczywiście :) Nie uogólniaj, bo to zawsze jest głupie!
Odpowiedza ty prorok czy co? moge tylko dodac ze chociaz mniej dwusladow ci handlarze z niemiec beda sprowadzac w porowaniu z innymi, bo i wypadkow na nim bedzie mniej! sorry wszyscy ale znizylem sie do poziomu kolegi powyzej...
OdpowiedzCena jest zależna od wersji wyposażenia ale oscyluje w przedziale 65-70k, czyli jest to poziom R1. Natomiast nie kazdy kto kupuje litra robi to dla szpanu i z bamberstwa. A ten akurat jeśli ma kontrolę trakcji i ABS to jak mało który nadaje sie do jazdy po drogach publicznych ;)
OdpowiedzŁał fajna maszyna :)
Odpowiedzzauważcie jedną prawdiłowosc w gazecie MOTOCYKL w kazdej kategorrii czy to supersport turysta neked BMW ma 1 miejsce ,, jak dla mnie przekupiona sciema ,, choc motor fajny ale nie przesadzajmy ,, BMW wydaje kupe kasy na marteting i reklame,,, a jak wiecie posadzili BMW 1000 RR W CZOŁÓWCE SUPERBIKE ,, I NA PRAWDZIWYM TORZE POD PRAWDZIWYM JEZDZCEM , NIC TĄ BEEMKA NIE ZDZAŁALI ,,,,
Odpowiedz