Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeMoim zdaniem ten filmik jest tak prosty, że kompletnie niczego nie wyjaśnia, Jak wjeżdża jeden samochód to wszystko jest proste. Sytuacja się komplikuje, gdy oboma pasami równolegle jadą pojazdy i ten z wewnętrznego chce zjechać. Często zajeżdża drogę temu drugiemu, który chce jechać dalej rondem.
OdpowiedzNo nic specjalnego, uczą takiej jazdy na rondach chyba wzystkie szkoły nauki jazdy na Podkarpaciu. Co więcej rzeszowski WORD oczekuje takiego zachowania na rondzie. No i wszystko by było super gdyby nie fakt że mało kto się stosuje do takiego sposobu poruszania się na rondzie i nawet wyznaczanie psów ruchu nie pomaga.
OdpowiedzAnimacja fajnie pokazana dla pojedynczego auta, a w pojedynkę raczej na rondach nie ma wypadków pokażcie taką animację przy ruchu ciągłym z czterech stron gdzie masz cały czas zewnętrzny pas zajęty a musisz ich wszystkich pościć.
Odpowiedzna kolanko, dwa kółka i zjeżdżasz ... co w tym trudnego :D
OdpowiedzMoże ktoś wyjaśnić o co chodzi, bo albo nie znam przepisów, albo nie załapałem animacji? Ronda takie są rzadkie, ale się zdarzają. Osoba z lewego, wewnętrznego pasa może zjechać dowolnie (no może poza pierwszym zjazdem) pod warunkiem ustąpienia pierwszeństwa osobie na prawym, zewnętrznym pasie - standardowe przepisy dotyczące zmiany pasa. W praktyce czasem łatwiej nie pchać się na lewy, tylko objechać prawym rondo, bo oznaczenia tego nie zabraniają.
OdpowiedzTo ja się pytam: po 1. po co w ogóle robić rondo dwupasmowe z możliwością zjechania tylko z 1 pasa. Po 2 dlaczego tak rzadko stosuje się rondo turbinowe. Po 3 Gdyby w rondach dwupasmowych zastosować zasadę że z prawego pasa można tylko skręcić na najbliższym zjeździe sądzę że rozwiązało by to 90% kolizji.
OdpowiedzDla mnie wystarczy włączyć migacz tylko przy zjeździe bo o ile rondo jest małe to dla sprytnego kierowcy, kt. chwilę już stoi na skrzyżowaniu może nie będzie problemem ocenić kto na jakim wjezdzie wjechał i na kt. zjedzie (ocena na podstawie włączonego migacza w lewo) to już przy wiekszych rondach nikt tego nie ogarnie :)
Odpowiedz