Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 84
Pokaż wszystkie komentarzeAutor wypisuje bzdury. pewnie w ramach reklamy motocykla. Pewnie jest dilerem tych motocykli.
OdpowiedzHej, pytanie lajka: "V-Strom ma jedną potężną zaletę - mega mocne hamowanie silnikiem. Podczas całej tej części testu klamki hamulca użyłem dokładnie trzy razy. Aby zwolnić i to znacznie wystarczy odpuścić gaz, a przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero". Jak to mozliwe, ze w takim tescie b. mocne hamowanie silnikiem jest zaleta? V-strom potrzebuje zalozmy 50m, zeby wyhamowac z predkosci X, inny motocykl ktory hamuje slabiej potrzebuje 100m, zeby wytracic predkosc. V-Stromem przejedziemy 50m 'za darmo', tym drugim 100m. Przy 100 krzywozkach wychodzi, ze przejedziemy o 5km wiecej ze spalaniem zero na tym motocyklu, ktory slabiej hamuje silnikiem. Czy cos pomijam?
OdpowiedzDzięki "mega mocnemu" hamowaniu silnikiem nie musisz używać hamulców nawet w przypadku hamowania na stosunkowo krótkim odcinku. Autor chyba jednak wie co pisze ;)
OdpowiedzNie pomijasz nic... autor najzwyczajniej nie wie co pisze :)
OdpowiedzHej, pytanie lajka: "V-Strom ma jedną potężną zaletę - mega mocne hamowanie silnikiem. Podczas całej tej części testu klamki hamulca użyłem dokładnie trzy razy. Aby zwolnić i to znacznie wystarczy odpuścić gaz, a przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero". Jak to mozliwe, ze w takim tescie b. mocne hamowanie silnikiem jest zaleta? V-strom potrzebuje zalozmy 50m, zeby wyhamowac z predkosci X, inny motocykl ktory hamuje slabiej potrzebuje 100m, zeby wytracic predkosc. V-Stromem przejedziemy 50m 'za darmo', tym drugim 100m. Przy 100 krzywozkach wychodzi, ze przejedziemy o 5km wiecej ze spalaniem zero na tym motocyklu, ktory slabiej hamuje silnikiem. Czy cos pomijam?
OdpowiedzMat! cena PB 95 4,25 - 27.01.2015 Zabrze woj. Śląskie. Widzę, że prawie dwa lata od wydania artykułu, ale jednak ceny poszły w dół. Tylko Ukrainy szkoda...
OdpowiedzKurde, w SV 650 ( K5 ) jest niemalże ta sama jednostka, a nie da się zejść poniżej 4.... Wczoraj, na trasie Bielsko-Biała -> Warszawa, wyszło 11,83 litra na 265 km ( do zamigania rezerwy ) Prędkość 75-100 km/h. Ani razu powyżej 100 km/h, a poniżej 75 km/h gdy były światła na trasie. Jestem zwolennikiem eco ridingu i tak też wczoraj chciałem zobaczyć jak bardzo uda mi sie zredukować spalanie. 4,45 ma się nijak do 2,31 w tym teście ;( A liczyłem na chociaż 3,5 litra przy takim podobieństwie silników. Chociaż gdybym nie przekraczał tych 3500 obr,... bo svka przy 4000 obr/min ma 80 km/h. I jeździłem głownie przy 4500 obr, 90 km/h. Moze tu tkwi kruczek ? :) LWG
OdpowiedzWiadomo, wyższe obroty, bardziej otwarta przepustnica - większa ilość mieszanki paliwowo-powietrznej a co za tym idzie większe spalanie. Do tego ważną kwestią jest hamowanie silnikiem przy czym zamykasz przepustnice - tak jak to było opisane w artykule - jednak spalanie nie wynosi kompletne 0 , minimalnie przepustnice są uchylone tak jak na pracy na postoju. Żeby podczas jazdy silnik palił 0 trzeba byłoby go wyłączyć co jest oczywiście absurdem. LWG
OdpowiedzJa się cieszę jak mi po w SV 650 spalanie wychodzi poniżej 7l Po mieście nie pałuję a w trasie umówmy się jak bym miał nie przekraczać 3500 obrotów to bym rowerem pojechał. To fakt przy 100Km/h jest około 5000 obrotów a jedzie się +/- 130/140 by nie być wyprzedzanym przez wszystkie auta.
OdpowiedzKurde, w SV 650 ( K5 ) jest niemalże ta sama jednostka, a nie da się zejść poniżej 4.... Wczoraj, na trasie Bielsko-Biała -> Warszawa, wyszło 11,83 litra na 265 km ( do zamigania rezerwy ) Prędkość 75-100 km/h. Ani razu powyżej 100 km/h, a poniżej 75 km/h gdy były światła na trasie. Jestem zwolennikiem eco ridingu i tak też wczoraj chciałem zobaczyć jak bardzo uda mi sie zredukować spalanie. 4,45 ma się nijak do 2,31 w tym teście ;( A liczyłem na chociaż 3,5 litra przy takim podobieństwie silników. Chociaż gdybym nie przekraczał tych 3500 obr,... bo svka przy 4000 obr/min ma 80 km/h. I jeździłem głownie przy 4500 obr, 90 km/h. Moze tu tkwi kruczek ? :) LWG
OdpowiedzTechnologiai o.0
OdpowiedzDorzucę moje wyniki spalania na Suzuki SV 1000 z 2005 roku, na 100 km: - jazda jednostajna na trasie do 100km/h: 4,4 l, - średnio dynamiczna jazda na trasie: do 6 l, - jazda po mieście: do 7 l, - dynamiczna jazda po torze szkoleniowym: ponad 12 l.
OdpowiedzTen test powinien się nazywać: Różnica w spalaniu paliwa pomiędzy jazdą eco a pałowaniem dla motocykla suzuki dl 650 v-strom a nie "Ile naprawdę motocykl zużywa paliwa?" Jeździłem wieloma moto np.Gsxr1000k7 potrafił spalić od 4,8litra (jazda do 100km/h delikatnie trasa do 4tyś. obr. załadowany sakwy pasażerka) górna granica spalania to 12litrów jedynka do odcięcia 166km/h 2jka 208km/h trójka czasami 4ka tor Kowno. Natomiast KTMem 990adv od 5,5litra trasa do 14litrów miasto Wawa na 100km. Pozdrawiam
OdpowiedzSpoko Panowie , ale dla czego nie podacie spalania tego vstorma na normalnych drogach bez pałwania, pod 100zł/h jazda na emeryta ? Autostradami nie wszyscy się poruszają
Odpowiedzmoją volusje C80 rocznik 2006 kilka razy sprawdzałem zapakowaną full z pasażerem i solo spalanie w przedziale 4,20-4,90 nigdy nie chciała przekroczyć 5 litów
Odpowiedzmoją volusje C80 rocznik 2006 kilka razy sprawdzałem zapakowaną full z pasażerem i solo spalanie w przedziale 4,20-4,90 nigdy nie chciała przekroczyć 5 litów
Odpowiedzmoją volusje C80 rocznik 2006 kilka razy sprawdzałem zapakowaną full z pasażerem i solo spalanie w przedziale 4,20-4,90 nigdy nie chciała przekroczyć 5 litów
Odpowiedz"kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero" - to nie jest uniwersalna zasada. FJR po puszczeniu manetki pali pomiędzy 2.5 a 2.8 l/100km wg. wskazania komputera.
OdpowiedzJeśli silnik jest na wtrysku to po zamknięciu przepustnic podczas jazdy spalanie wyniesie 0 :) inaczej z gaźnikami...
OdpowiedzTo jest test spalania motocykli czy test spalania V-Stroma?? aby wyciągać jakiekolwiek wnioski, należało by sprawdzić min. 5 motocykli o różnych pojemnościach i różnych typach silników. V2 który posiadałem w SVce jakoś cieszył spalaniem i to nieistotne czy było to ekonomicznie (bez przesady oczywiscie) 4,2, czy jazda dla funu, gdzie spalanie nie przekraczało 6 litrów... ale przejedz się sportową sześćsetką, faktycznie sportowo i różnica wtedy nie jest fajna.
Odpowiedzmusze sie zgodzic z ostatnim zdaniem :D nawet bez ciaglego dawania w palnik ciezko moja 12 latnia Honda zejsc ponizej 10l/100km :P
OdpowiedzTo jest test spalania motocykli czy test spalania V-Stroma?? aby wyciągać jakiekolwiek wnioski, należało by sprawdzić min. 5 motocykli o różnych pojemnościach i różnych typach silników. V2 który posiadałem w SVce jakoś cieszył spalaniem i to nieistotne czy było to ekonomicznie (bez przesady oczywiscie) 4,2, czy jazda dla funu, gdzie spalanie nie przekraczało 6 litrów... ale przejedz się sportową sześćsetką, faktycznie sportowo i różnica wtedy nie jest fajna.
OdpowiedzAprilia Dorsoduro 750 w mieście w korkach 10,9 litra, zbiornik ma 12 litrów pojemności tak więc w mieście wystarcza na niecałe 100 km :( masakra, a miał mało palić :(. Znajomi mówią, że m abyć fajnie, a nie mało palić :)
OdpowiedzMały rekord oszczędności biła moja sprzedana już XVS 125 Drag Star. 2,5l/100 km i ani kropli więcej. Jadąc nią nad morze i spokojnie się kulając cały czas na nadbiegu spaliła mi 3,75 l. Na odcinku 214 kilometrów. Obecnie jeźdżąc GSR-ką 600 zupełnie intuicyjnie stosuję m.in. opisane zasady eco jazdy, kiedy nie zależy mi na adrenalinie (przesadnie dbam o motocykl i nie katuję swoich sprzętów nigdy) ale właśnie ograniczenie obrotów do 3500 RPM bardzo wyraźnie wpływa na ilość przepalonej etylinki. Hamowanie silnikiem jest chyba oczywiste, bo nikt normalny raczej nie marnuje tej energii i nie rozsprzęgla motoru.
Odpowiedza moja jadzia xtx pali tyle ile wleję :)
Odpowiedzjezdze vtr 1000. 10l/100 po miescie to norma bez szczegolnego mocowania sie. motocykl to przyjemnosc i styl zycia a nie zawody w oszczedzaniu paliwa. jak ktos chce oszczedzac na benzynie to najlepiej kupic rower :) roznica w stylu jazdy to ok 200-300 PLN/miesiac. a spokoj duszy jest bezcenny. oszalec mozna ciagle kontrolujac obroty, planujac przyspieszanie i wyprzedzanie... juz nei wspomne ze mozna zasnac za kierownica i sie zabic :)
OdpowiedzA dresy ci się nie brudzą jak tak szybko jedziesz?
OdpowiedzZależy jak leży. Jeżdzę aktualnie Burgmanem 400 z 2004 r. o przebiegu 68 tys. km, a to jest sporo jak na jeden garnek :) Chyba dzięki temu, że silnik ma wtrysk paliwa i że stosuję eco riding to sprzęt spala mi max. 3,8 litra na 100 km a zawsze mam pole position na światłach.
Odpowiedz"Jeśli z domu do pracy masz 10 km w obie strony, 20 zł wystarczy aby jeździć 2 tygodnie bez tankowania (pod warunkiem, że się nie spieszysz)." Z tym się nie do końca zgodzę. Z doświadczenia wiem, że jak wyjeżdżam rano do pracy to moto idzie jakiś czas na ssaniu. A ssanie zżera mnóstwo paliwa. Im krótszy odcinek do pracy tym spalanie wyższe i tu ecodriving nic nie da. Ale zamierzam to sprawdzić. Świetny artykuł!
Odpowiedzja mam do pracy 7,5 km, yamaha xj600, cały czas ekspresówką i jak jeżdżę tak normalnie, bez przesadnej oszczędności ale i bez odwijania to spalanie mam około 6,7l, jak jade na takiej trasie dłużej i silnik zdąży się rozgrzać to spalanie spada do ok 5,5 (przy trochę bardziej dynamicznej jeździe). Testy robione jak rano było koło 15st (wbrew pozorom ma to znaczenie - sprawdzałem)
OdpowiedzNo kogoś poniosło z tymi danymi o spalaniu. Anie jedna ani druga wartość jest niewiarygodna.... W mojej okolicy wyszło by mniej więcej odpowiednio 3 l/100km i 6 l/100km. Ale intencja testu w sumie pozytywna.
OdpowiedzJa zapisuję litry (nie tankuję na złotówki) i przebieg. I wyliczam tak.
Odpowiedzjedynym rozsadnym wyjsciem jest tankowac do pelna i zapisywac przebieg na motostat czy podobnych stronkch. mozna na biezaco analizowac spalanie itp itd
OdpowiedzCo to jest dla Ciebie do pełna. Dla mnie jest to to zalanie baku równo z krawędzia wlewu - a to jest niemożliwe . Każde inne " do pełna " nie oznacza NIC bo za każdym razem jest inaczej .
Odpowiedzw Yamaha wr 450 jest pod korkiem taki pierścień z dziurami i do tego miejsca się tankuje
OdpowiedzMój skuter 2T wazący 120 kg ( z jeźdźcem i ładunkiem ponad 200) w cyklu miejskim pali ok. 4 litrów na setkę przy jeździe mało ekonomicznej ale przy staraniach potrafi zejść poniżej 3 lirów. Tylko co z tego jak załaduję na niego worek listów i wyprzedzę jedno Tico i cała oszczędność idzie strasznie... Pozdrawiam.
OdpowiedzChłopaki ze Ścigacza zrobili bardzo fajny test, pokusili się o dość precyzyjne zbadanie spalania, podali Wam dwa różne badania, unaocznili jakie korzyści płyną z przemyślanej jazdy - ktoś za to w sumie jeszcze zapłacił - i informując, że jest to nowy motocykl, z silnikiem nowej generacji a tu nagle ktoś wylatuje z tekstem, że on by zaznaczył KRESKĄ poziom w przeźroczystym kanistrze... :O Co za paranoja!! A tam jeszcze drugi krzyczy chwaląc się, że ma R6, że jemu to się nie podoba taka jazda bo jeździ po mieście! :D Ścigaczu.pl! Dzięki za news'a! I piszcie dalej! A jeśli potrzebujecie kogoś, żeby pisał z Wami to jestem tutaj!
Odpowiedznie krzycze!!:) nie chwale sie ze mam R6!!! nie narzekam!!!:))) przeprowadzilem tylko własny test (podobny jak redakcja) z bardzo krotkim i zwięzlym opisem- co gdzie i na czym z uwzglednieniem wrażen z jazdy. Uważam również ze test przeprowadzony przez Ścigacza był fajny i ciekawy. dlatego pokusiłem się na wlasny. Zachcecam innych użytkowników swoich jednosladow do zrobienia takiego testu
OdpowiedzHamując silnikiem wciskajcie chociaż trochę klamkę hamulca, bo inaczej nie zapala się światło stopu.
OdpowiedzPopieram! Lepiej pamiętać o rozkojarzonych i czasem zmęczonych kierowcach za Nami.
Odpowiedzczy to reklama suzuki? na motogenie też niedawno był artykulik-opis podróży również zachwalający ten motocykl.. węszę spisek.. :-)
Odpowiedzjeżeli artykuł i zebrane dane są prawdziwe, a nie podkolorowane, to ja taką reklamę akceptuję.
OdpowiedzTest suzuki, reklama suzuki, test bmw reklama bmw. Jest lato za ciepło, zimą bedzie ci za zimno. Powodzenia.
Odpowiedzzatankowałem za 20zl ( 5,74 za 1L) przejechalem 47km po miescie, staralem sie eko, przyjemnosc zadna. aaaa moj motor to yamaha r6 2003r
Odpowiedz