Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 26
Pokaż wszystkie komentarzeDla mnie też kojarzy się to raczej z szatkownicą. A gdzie tu szybką wymiana elementu jak lina ma pewnie z kilometr i trzeba ją będzie przeplatać na nowo przez slubki. A chyba każdy słyszał o idiotach co potrafią zawiesić drut na rowerzystów czy motocyklistów i wiadomo jaki jest efekt końcowy.
OdpowiedzJaki jest producent tych lin, skąd pochodzą, czy aby nie z Donbasu?
OdpowiedzPanie Łukaszu" Boczo" Tomanek. Czy pisząc ten artykuł zastanawiał się Pan, choć przez krótką chwilę nad jego konsekwencjami? Nie przytacza Pan żadnych konkretnych przykładów, co do kolizji z tymi barierami. Nie posługuje się Pan też żadnymi wynikami z badań i testów tych barier. W artykule przedstawia Pan tylko jeden z rodzajów barier, choć w naszym kraju jest ich kilka, jeśli nie kilkanaście. I to wszystko korzystając jedynie z cudzych zdjęć jednego produktu jednej firmy, a pisze Pan jak "ekspert" w tej dziedzinie. Z tego, co wiem firma, którą Pan oczernia, od kilkudziesięciu lat sprzedaje również bariery stalowe. Dlaczego więc miałaby wprowadzać na rynek nowe bariery, które są gorsze? To może ta firma właśnie podchodzi do tematu profesjonalnie, stara się rozwijać i być coraz lepsza w tym, co robi w przeciwieństwie do Pana i Pana artykułu. Taka dobra rada: Zanim coś się powie, należy się nad tym zastanowić.
OdpowiedzWłaśnie zastosowanie barier linowych w Skandynawii ( a obecnie w USA, Japonii, RPA, Australii i np. Indonezji gdzie od 2lat wymienia się stare stalowe niebezpieczne dla motocyklistów bariery stalowe, na kinowe ) spowodowało ogromne zredukowanie wypadków wśród motocyklistów. Są to najbezpieczniejsze obecnie konstrukcje. Oczywiście tak jak wspomniano konieczne jest dla wszystkiego barier stosowanie na serpentynach czy ostrrych zakrętach osłon dla słupków., bariery kinowe były testowane także na zderzenie boczne z motocyklistą przez kilka ośrodków badawczych i nigdy nie wystąpił jakikolwiek skutek "szatkownicy".bariery linowebwłaśnie stosowane w Skandynawii iPolsce są nowoczesnymi konstrukcjami testowanymi zderzeniowo.. Na marginesie to testy ( i praktyka) wykazały że powstrzymują nie tylko osobowe auta ale także ciężarowe, autobusa oraz 40 tonowe tiry.. Powyższe komentarze zawierają dużo słów ale całkiem nieprawdziwych potwirdzających tylko że najlepiej mówić cokolwiek co jest plotką czy też rzuconym bezpodstawnie w obieg ( często w walce konkurencyjnej) pomówieniem. Tłuszczu to podchwyci i będzie bez sprawdzenia u żródeł podsycać.. Czy autor wogóle pofatygował się by skontaktować się z producentem i zadać mu pytania w kwestii o której chce się on wypowiedzieć jako ( niestety wątpliwy) autorytet. Na marginesie jak mi wiadomo to np firmy oferujące bariery k Linowebwłaśnie mają zabezpieczenia dla motocyklistów poniżej linii bariebale niestety nie ma na to normy a więc administratorzy dróg co oczywiste nie dopuszczają do instalacji tych zabezpieczeń.. Trochę więcej rzetelności a nie taniej sensacji wyssanej z palca.. Z uszanowaniem Jerzy
OdpowiedzPanie Jerzy proponuje wrócić do szkoły bo czytać się tego nie da. Proponuje także podesłać link do badań przez niezależną instytucję pokazujących wyższość lin i słupków nad czymkolwiek innym. Bo na zdrowy rozum to w razie ślizgu wolę uderzyć w coś litego a nie w cienkie słupki.
OdpowiedzNo bez jaj :O Wiemy że dużo ludzi nielubi lub nienawidzi motocyklistów ale skąd chęć na szatkowanie nas ?? :O Polskiemu rządowi już się całkiem po...roniło ... Jak bym uderzył w to tak jak w zwykłą barierę jak uderzyłem w 2011r po przywaleniu w sarnę przy zaledwie 80km/h to by mi łepetyne upierniczyło bo poszedłem pod barierki i zatrzymałem się szczęką na barierze ...
OdpowiedzApel. Jak wjade w taka barierke, to poslijcie moje fotki urzednikom, lekarzom i do schronisk dla biednych, glodnych psow. Te ostatnie sie przynajmniej najedza, ani nerek nie bedzie (chyba, ze w gulaszu), ani duzo sprzatania. Urzednicy moga swoim dzieciom pokazac, beda mialy frajde. A jak dorosna, zrobia bariery z zyletek, bo taka adrenalina juz nie wystarczy.
Odpowiedzhttp://www.motoautostrada.pl/artykul/zarz%C4%85dzanie-bezpiecze%C5%84stwem-infrastruktury-drogowej-kto-co-kiedy-jak-dlaczego
Odpowiedzwow jakiś rok temu pisałem do tego ministerstwa, chodziło mi głownie o gówniany poziom szkoleń, ale nie omieszkałem wspomnieć tez o tych śmiercionośnych barierkach. Trzeba ich zasypywać listami bo inaczej nikt nas nie zauważy. Trzeba drążyć i gnębić wywalą drzwiami to wchodzić oknem itp. W sprawie budowy torów wyścigowych proponuje podobna taktykę. W końcu ktoś nas wysłucha choćby z tego powodu, że jesteśmy upierdliwi.
OdpowiedzWszędzie to g.... montują! W Polsce nie ma poszanowania dla życia ludzkiego. Unia daje kasę na kładki, na bezpieczne drogi, ale się urzędasom nie chce papierów wypełniać! To mamy takie bariery, śliską jak lód farbę na drogach czy przejścia dla pieszych na drogach szybkiego ruchu. Jak się nie będziemy organizować poprzez portale, pisma etc. to będziemy niedługo w czarnej d***!
Odpowiedzza****** , odbijesz się jak na ringu bokserskim :D:D:D
OdpowiedzProszę temat dla autora.:)Czy barjerki posiadają atest uwzgledniajacy pojazdy jednosladowe,czyli nie tylko motocykle.?czyli innymi słowy czy były robione własciwe testy na manekinach? Konstrukcja tej barjerki jest grożna dla czlowieka bez ochrony karoserii w razie bezposredniego kontaktu.W zwiazku z tym jest na to paragraf że w razie ustawienia takiej barjerki i niedaj "Panie" smierci to prokurator powinien z urzędu wsadzić osoby odpowiedzialne za "nieumyślny" powód smierci lub kalectwa,a jezeli własciciel drogi był informowany np 'podpisana informacja i petycja o zmiane barjer' to czyn zmienia kwalifikacje na "umyślne"
OdpowiedzAle bzdury gadacie. To faktycznie poprawia bezpieczeństwo i jest 100X lepsze niż te płaskie.
OdpowiedzNa drodze krajowej nr 2 do Mińska Mazowieckiego jest parę kilometrów takich cudeniek eh . Droga krajowa , duży ruch , po bokach takie barierki w środku co 10 m wysepki , nawet nie ciekawie tam jest dla jazdy motocyklem :(
OdpowiedzGdzieś na drodze między Koszalinem a Szczecinem widziałem takie "barierki". Niezbyt przyjemnie to wygląda mniędzy dwoma pasami ruchu... Na pewno nie zatrzyma samochodu jadącego z naprzeciwka, a motocyklista ma przeje...
Odpowiedzzastanawiam się czy przy projektowaniu tych barier wzięli pod uwagę motocyklistów bo coś mi się wydaje ze o nas zapomnieli, przecież podczas ślizgu to pewna śmierć jak pisze kolega poniżej szatkownica.....
OdpowiedzCóz, "zwykłe" bariery enegochłonne nie są przyjazne motocyklistom. Sama listwa jest na wysokości pasa, gdy zaś lecisz już **** po asfalcie to tylko modlisz sie by trafić pomiędzy słupki.. A wystarczyłoby dać jescza na dole osłonę... Lecz pewnie koszty podnosi..
OdpowiedzTarnów wylot na Kraków i Rzeszów szatkownice postawione jak talala TRAGEDIA
OdpowiedzNieporownywalnie wole off w rowie. Lepiej zupelnie bez barier :/
OdpowiedzNie martwcie sie,jak znam zycie to za pare dni zlomiarze zajma sie tymi stalowymi linkami...
OdpowiedzTe bariery są w Polsce źle montowane. Nie są dla nas niebezpieczne, jeżeli słupki bariery łamią się łatwo, a liny amortyzują wtedy uderzenie. Sęk w tym, że te słupki w naszym kraju nie łamią się jak powinny - ktoś jak zwykle oszczędza na zdrowiu i życiu innych.
OdpowiedzBariery energochłonne powinny byc robione z "urzędników".Wystarczy że względem drogi po obu stronach ustawi się tą bandę bezmuzgów i każe trzymać za ręce.Zmniejszy to poziom przerostu biurokracji w sposób znaczący...;)
OdpowiedzWidziałem takie "cudeńka" na autostradzie koło Torunia (ten nowo otwarty odcinek chwilowo niepłatny). Dziwi mnie tylko że takie elementy dostają certyfikaty i dopuszczenia...
OdpowiedzJeśli montuje się je w PL, dajcie info na których drogach tą szatkownice można spotkać...
OdpowiedzTragedia :( Szkodal, że przy nowych inwestycjach nie myśli się o naszym bezpieczeństwie, a tylko o zminimalizowaniu kosztów.
OdpowiedzTakie rzeczy to tylko w Polsce.Nic dodać nic ująć.
OdpowiedzBłąd. Są to nowe europejskie bariery
Odpowiedzno to teraz będą jeszcze Ciekawsze widoki....
Odpowiedzmasakra.. aż mnie ciary przeszy po plecach
Odpowiedz