Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeRuch rowerowy wynosi niezmiennie 3% w Warszawie, zapraszam poczytać o tym: https://www.portalwarszawski.com.pl/2020/05/04/zdm-ruch-rowerowy-w-warszawie-wynosi-juz-754-to-nieprawda-wynosi-23-%e2%9d%97/
OdpowiedzLubię współczesne rzetelne dziennikarstwio. The Telegraph przeprowadził badanie... To niemal jak amerykańscy naukowcy. Brak linku do badają, brak danych o miejscu wykonania badają. U nas 7% i w UK około 7% rowerzystów, kim w takim razie są pozostali? Artykuł wyrazie mówi tu o poruszaniu się po drogach rowerowych - "prawdził ruch na drogach dla rowerów(...)". Bo wiesz że drogą rowerową to nie tylko pobocze zamienione na drogą rowerową? Często drogi rowerowe prowadzone są niezależnie np. Wiślana Trasa Rowerowa. No i ile takich dróg było w budżecie? Gdzie zestawienie ile droższy jest kilometr drogi samochodowej, która ma pas dla rowerzystów i taka która go nie ma. No i jeszcze ten wniosek na koniec, że dlatego że powstają drogi rowerowe, to nie ma kasy na poszerzanie ulic i są większe korki i dlatego od teraz rower= większe zanieczyszczenie... Wow
OdpowiedzMyślę, że podobne badanie przeprowadzone w kraju takim jak Holandia lub Dania pokazałyby zupełnie coś innego. Już nawet u nas z roku na rok widać wzrost ilości rowerzystów, a ścieżek rowerowych jest nadal za mało i nie wszędzie w mieście dojedziesz rowerem czując się bezpiecznie. Będą ścieżki będą rowerzyści. A co do badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, no cóż, oni nawet kierownicę mają nie po tej stronie więc nie ma co się na nich oglądać. Pozdrawiam wszystkich Kierowca/Motocyklista/Rowerzysta/Pieszy
OdpowiedzMoże dlatego?; "Przy zakupie samochodów w Danii pobierane są bardzo wysokie opłaty rejestracyjne, których wartość wynosi 105% od pierwszych 79.000 DKK ceny samochodu z podatkiem VAT łącznie oraz 180% od pozostałej części wartości samochodu. Podatek rejestracyjny opłacany jest jednorazowo na cały okres użytkowania pojazdu w Danii". "W centrum nie znajdziemy darmowego parkingu. Często nawet za miejsce parkingowe przy sklepie trzeba normalnie zapłacić. Na obrzeżach centrum znajdziemy darmowe parkingi sklepowe, lecz z pewnością będą one ograniczone czasowo – zwykle około 30 minut do 1 godziny – i trzeba pamiętać, aby ustawić specjalny zegarek na szybie! " "W Kopenhadze zdziwić nas mogą kolory, którymi oznaczane są parkingi. Miasto korzysta ze stref, a każda z nich ma swój własny cennik".
OdpowiedzNie jestem pewien czy na pewno zamierzeniem budowy dróg dla rowerów jest poprawa jakości środowiska. Moim zdaniem chodzi o poprawę bezpieczeństwa...
OdpowiedzProblem w tym, że w "normalnym świecie" (sprzed epoki socjalizmu) każdy taki projekt musi się po prostu opłacać...
Odpowiedz