Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 38
Pokaż wszystkie komentarzech*j nie test bo różne temperatury, faktem jest że gdy lałem shell racing do R1 (rn12) to maszyna zmieniała się w beczkę prochu - naprawdę duża różnica w porównaniu do Vervy - którą stawiam na drugim miejscu.
OdpowiedzMieszkam w płocku gdzie jest główna rafineria a benzyna jedna z drozszych to nie parodia???
OdpowiedzJa mam takie moto, gdzie hamulce są zintegrowane z resorem , a wybuchy po Pb 95 są tak silne, że dodatkowo mam śmigło ssąco -pchające moc jest super , daje radę , jest to dobra zmiana , a przytargałem też spadochron jako hamulec , bo to teraz jezdnie śliskie i tylko gorszy sort jakoś popierduje, ci niezłomni , czy jakoś tak .
OdpowiedzIm jednostka słabsza, a mająca więcej do ciągnięcia tym wyraźniej odczujemy przyrost mocy ;) PS W moto powyżej 50KM trudno odczuć różnice, ale ja odczuwam w swojej kruszynce thunderace :) ale wyraźniej w roxie bigbor czy w 250-tce... Uważam, iż na lepszej waszce moto jak i puszki zdecydowanie szybciej reagują na gas i tyle... Czysta komora też ma znaczenie i osady w kominie ;)
OdpowiedzIm bardziej sprzęt wyczynowy tym większa różnica.
OdpowiedzDlaczego pomiary były wykonywane przy róznych temperaturach otoczenia? Dlaczego na każdym wykresie widać wyraźną korelację pomiędzy temperaturą a uzyskaną mocą? Czyżby artykuł sponsorowany przez orlen?
OdpowiedzTo samo stwierdzam - nic nie pobije Shell Racing, chyba że prawdziwe wyścigowe paliwo.
OdpowiedzTeż uważam, że mówienie jak wleje do mojego motoru super hiper verve to szybciej jedzie, równiej pracuje. Zrobiłem prosty test na moim kawasaki. Zalałem zwykła 95 i powiedziałem kilku kolegą żeby sprawdzili jak się jeździ, potem wlałem dokładnie to samo paliwo ale powiedziałem iż, że kupiłem właśnie specjalną edycje paliwa dużo droższą niż zwykłą 95. Każdy twierdził że motor jechał lepiej na tej drugiej. proste placebo a nie lepsze osiągi.
Odpowiedzja leje 95 swiec nie zmieniam 6 sezon mam w zapasie 4 w schowku i klucz w razie czego moge w kazdej chwili wymienic mam super dojscie pod zbiornikiem chce zobaczyc ile polataja na 95pb i czy warto wymieniac swiece co 2 lata jak mi ktoras zdechnie dam znac
OdpowiedzSzczególnie Europejskie motorki mają w danych Pb98 Super. Przy Tigerze 955i nie zauważam jednak różnicy przy v-power czy 95. Natomiast miałem kiedyś Citroena BX 1986r. św. pamięci już zapewne :) ( francowate wtedy jeździły na 98) i po dłuższej jeździe na 95 zaczynały klepać mu zawory. na LPG nie było problemu ;)
Odpowiedzsilniki spalinowe do rowerow produkowane seryjnie gora
OdpowiedzMam dwa motocykle VFR 800 fi z 98 i LC4 620 z 97 na gazniku Keihina FCR 41. O ile wlanie V Power do VFR nic nie zmienia, o tyle zatankowanie LC4 benzyna 98 jest bardzo odczuwalne .
Odpowiedzjak to jest ze badanie obejmuej roznice temperaturu otoczenia z amplituda 10 stopni ?! BZDURA SCIGACZ PL NAPRAWDE ZALOSNIE
OdpowiedzMoje zdanie patrząc na te wykresy itp itd jest proste. Nie uzyskamy rakiety z naszych przyziemnych motocyki tankując lepszą benzynę, jednak na pewno zadbamy o ich lepszy stan a przez to żywotność. Co do wypowiedzi Profesora, mogę to wytłumaczyć prościej - zajmuję się tym poniekąd- aby każdy to zrozumiał. LO benzyn określa ich właściwości przeciwstukowe, jest UMOWNĄ wartością, gdzie te właściwości powiedzmy vervy 98 odpowiadają właściwościom mieszanki testowej w skłądzie 98% izooktanu i 2% n-heptanu. Wniosek? im więcej tym lepiej. Po prostu.
OdpowiedzCo za bzdura! To może wyjaśnij dlaczego lepiej? Jeśli silnik jest przeznaczony do spalania benzyny 95 oktanowej to wlewanie do niego 98 oktanowej zupełnie nic mu nie daje (w tej sytuacji takie paliwo jest po prostu na wyrost). Problem pojawiłby się wtedy gdybyś do silnika przystosowanego do 98 wlał 95 ale na szczęście wszystkie silniki motocyklowe pracują na paliwie 95 (wystarczy spojrzeć do instrukcji obsługi dowolnego motocykla, pod warunkiem że nie jest to motocykl z dieslem) tak więc przepłacanie za 98 jest kompletnie bez sensu! Lepiej już zalać silnik olejem, który dobrze dba o jego higienę niż tankować paliwo, którego detonacja następuje przy wyższych ciśnieniach,a które i tak w naszych motocyklach nie występują. Jesteś pr-owcem jednego z koncernów, że starasz się ludziom wciskać kit?
OdpowiedzOd dwóch lat leję wyłącznie 98 oktanów do suzuki Vstrom 650, chyba że nie mam możliwości lać takiej bo w danym kraju jest niedostępna. Efekt - świece zmieniam 4 tys km później niż zaleca producent i nadal są w dobrym stanie. Nie ma na nich tyle nagaru ile miałem lejąc w poprzednich motocyklach 95. Jeśli rzeczywiście masz instrukcję obsługi do swojego motocykla, to zauważysz, że tam będzie napisane, żeby lać benzynę nie niższą niż 95oktanów a nie wyłącznie 95 oktanów. W ciągu roku robię około 20 tys km, jeśli lejąc lepsze paliwo mogę przedłużyć idealny stan silnika choćby o rok, to uważam ze warto.
Odpowiedzto o niczym nie swiadczy. bo ja mam zalecenie wymiany swiecy co roku a jeżdze 2 lata na jednej ;) i wykręcam wciąz w pełni sprawną a leje tylko 95tke i co ty na to ?
OdpowiedzTylko dlaczego każde paliwo jest testowane przy innej temperaturze powietrza przecież wiadomo, że im wyższa temperatura powietrza tym gorsze osiągi ?
OdpowiedzWitam wszystkich. Moje spostrzeżenia co do różnic w paliwie są takie: staram się zawsze tankować markowe paliwa(BP Statoil orlen) .Mam yamahe fazer 1000 2003r , jak po jakimś czasie jeżdżenia na 95 np 1000 km dam 98 to różnica jest wyraźnie wyczuwalna. Silnik równiej pracuje w górnym zakresie obrotów i wrażenie kilku koni więcej.
OdpowiedzMasz rację to tylko wrażenie...
OdpowiedzNa 98 silnik pracuje lepiej.
OdpowiedzMi jak przychodzi tankowanie moich pojazdów puszki i moto to wybieram 95 eurosuper :) albo od znajomego który jeździ do ruskich po paliwo też 95 i powiem wam że w moich odczuciach to paliwko od ruskich jest lepsze :)
OdpowiedzMoże dlatego jest lepsze bo on i nie "uszlachetniają" go dodatkami alkoholu (pewnie wolą to wypić niż spalić) :)
OdpowiedzDziwna sprawa z tym testem... Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+ Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci.
Odpowiedzefekt placebo się to nazywa, zagrywka socjotechniczna
OdpowiedzDokładnie tak. Sam fakt zatankowania lepszego jakościowo paliwa jest dla mózgu sygnałem, że powinno być lepiej ;) Widzimy to co chcemy widzieć - przecież nie po darmo zapłaciłem 6 zeta za litr paliwa :P
OdpowiedzHaha a ja miałem efekt odwrotny - tzn. zapłaciłem po 6 zeta za litr i oczekiwałem nie wiadomo czego więc aby zaspokoić oczekiwania umysłu kręciłem go ile się dało - efekt rozczarowanie bo osiągi wg subiektywnego odczucia nie były lepsze, a nawet miałem wrażenie, że gorsze i spaliłem o 20% więcej wahy vpower niż 95.
OdpowiedzDziwna sprawa z tym testem... Myślałem że będzie inaczej i wygra w cuglach V-power Racing 99+ Mam street tripla R i tankowałem VP 99+ wydaje się najlepsze w odczuciach. Ale to chyba faktycznie tylko zafiksowanie w głowie że musi być najlepsze skoro się tyle płaci.
Odpowiedz95 na Bp to napewno gnojówka to jest pewne :) pozdrawiam
OdpowiedzGnojówkę 95 to sprzedają na Bliskiej.
OdpowiedzA czy motocykl nie powinien chodzić 5 minut na jałowym albo mieć "zresetowany" komputer ? Bo pewnie sie trochę komputer " przyzwyczaja" do wcześniejszego paliwa ustawieniami
OdpowiedzMózg se zresetuj bo sie przyzwyczail do tego ze jestes kretynem...
OdpowiedzA ty jesteś chamem i idiotą.
Odpowiedzjestem tak jak każdy facet
Odpowiedztest malo miarodajny ze wzgledu na roznice temperatur powietrza... 10* celsjusza to calkiem duza roznica a jak wiadomo zimne powietrze jest gestsze dzieki czemu mamy wiecej tlenu w tej samej objetosci powietrza a to wplywa na spalanie mieszanki paliwowej...
OdpowiedzSzkoda, że nikt nie poszedł jeszcze bardziej profesjonalnie i nie sprawdzał ile powietrza jest potrzebne do uzyskania konkretnej mocy na konkretnym paliwie, a w jednostkach wolnossących ma to duże znaczenie... Bo to przy okazji świadczy o tym jak silnik jest obciążany... a w autach przy strojeniu ładnie to widać. Inna sprawa, że to te całe oktany które mało znaczą, bo liczy się wartość kaloryczna i ilość tlenu w paliwie... ale tego nikt nie podaje. Stąd np. odczucie, że paliwo 95 za zachodnią granicą jakieś lepsze... Test bardzo fajny, ale szkoda, że nie taki w 100% profesjonalny. Tym bardziej, że np ten: http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg pokazuje, że różnice są im bardziej wysilona jest jednostka.
OdpowiedzPrawda jest taka, że teraz elektronika COFA ZAPŁON, gdy paliwo ma zbyt mało oktan, gdy jest zbyt dużo oktan, przyspiesza zapłon dzięki czemu mamy CIUT więcej mocy. Spalanie stukowe to 20 lat temu w tarpanie występowało przy benzynie 83 oktany
OdpowiedzA kiedy elektronika cofa zapłon ? Ma swój własny silnik wzorcowy i grono naukowców do określania liczny oktanowej paliwa ? Czy może ma zamiast tego czujniki spalania stukowego popularnie zwane "stukowcami" dające jednostce sterującej sygnały że właśnie spalanie stukowe wystąpiło i należy opóźnić zapłon ?
OdpowiedzJedno i drugie... czujnik spalania stukowego to tylko czujnik musi byc jeszcze uklad sterujacy ktory zinterpretuje sygnaly i wprowadzi korekte...
OdpowiedzKolego , chodzło mi o to że w nowoczesnych silnikach też występuje spalanie stukowe, a nie jak napisał przedmówca, zdarzało się to dwadzieścia lat temu w tarpanie...
OdpowiedzOtóż to kolego, że spalanie stukowe w nowoczesnych silnikach występuje tak często jak opór powietrza w kosmosie. W starych samochodach miałeś je cały czas ( latem ) , nawet o tym nie wiedzać, chyba, że znasz perfekcyjnie kulturę jego pracy i masz doskonałe ucho.
OdpowiedzHeh ja w 20sto letnim aucie (nissan) mam czujnik stukowego i jak wystepuje to komputer odpowiednio działa w tym względzie....
OdpowiedzWitam Ja do swojej AF1 125 lałem 95 i niestety zanim się zorientowałem, że mając stopień sprężania komory spalania 12,5 to nie jest zdrowe paliwo (spalanie stukowe/detonacyjne) załatwiłem 2 tłoki. Częściowo się stopiły, a w denku wypaliła się dziura, że można było palca włożyć :P Dlatego najważniejszym kryterium wyboru paliwa powinno być jedynie stopień sprężania. Szczególnie jeśli na mocy nie ma różnicy :P. PS. Zaglądajcie do instrukcji pojazdu!!! U mnie była mowa o 98 :\ Pozdrawiam
OdpowiedzUwazam że w twojej sytuacji paliwo nie miało znaczenia, skoro stopiłeś tłok to wystepowało u ciebie spalanie stukowe, a nie detonacyjne(a są to przeciwności). Zawaliłes z regulacją i tyle w temacie. Pozdro
OdpowiedzSTUKOWE I DETONACYJNE TO TO SAMO GŁĄBIE. dEBILE FORUMOWE...
OdpowiedzCo nie zmienia faktu, że problem nie tkwił w paliwie, a czymś innym (90% regulacja gaźnika)
Odpowiedza największy problem, że gaźnik nie ma nic do regulacji, same stałe dysze, żadnych śrubek składu mieszanki itd (jest jedna od wolnych obrotów ale ona podnosi tylko suwak) można by jedynie dyszami pokombinować lub iglicą
OdpowiedzTypowa przypadłość złej regulacji gaźnika, zbyt dużo powietrza, w związku z czym zbyt duża temperatura i wypaliło dziurę w tłoku. Prawdopodobnie silnik łapał lewe powietrze. Tyle w tym temacie...
OdpowiedzWszystko dzięki dobrej reklamie 98. Naprawde żałuje nawet, że nie ma u nas tak jak w Rosji jeszcze tańszej 91 ;D. Jak producenci wielu motocykli i samochodów deklarują, że nasze pojazdy najczęściej pojadą na 91 albo na paliwie o jeszcze mniejszej liczbie oktanów.
OdpowiedzKupiłem motor dwa lata temu i notuje na kartce wszystkie tankowania, których miałem już wiele, bo przez owe dwa lata zrobiłem swoją 600-tką prawie 15000 km. Tankowałem wszystko i w różnych warunkach: 1500km autostrady, jazda po mieście, jazda przez Polskę, jazda do 100km/h i powyżej 160. Zawsze najlepsze wyniki spalania uzyskuję na Pb95, a tankuję tam, gdzie najtaniej, chyba że jadę dalej, to wtedy gdzie popadnie. Możecie się śmiać, że zapisuje od 2 lat każde tankowanie ale dzięki temu ja mam niezły ubaw z ludzi, którzy tankują "tylko V-Power" albo tylko "98", bo na 95 im się "motor nie zbiera". Ten artykuł utwierdza mnie tylko w moich obserwacjach i ośmiesza tych, którym motor zatankowany 95 "muli" i "nie ma mocy". Ah ta siła autoperswazji :))) Mój Bandit zalany V-Powerem lub 98 w cale nie ma większej mocy, a różnice w spalaniu są tak niewielkie (i to na korzyść 95), że od ostatniej wycieczki do Niemiec 700km w jedną stronę na V-Powerze, nie zatankuję już nic innego niż Pb95.
OdpowiedzGorąco polecam przeniesienie notatek do motostat.pl lub podobnego serwisu — łatwiejsze w organizacji, przeliczanie z automatu, przejrzyste w formie, a i my będziemy mogli zapoznać się z Twoimi rezultatami.
OdpowiedzHistoria podobna do mojej z tą różnicą, że jeżdżę TDM 850 4TX (gaźnik). Zalałem kilka razy PB 98 i nie zauważyłem różnicy, poza większym spalaniem.
OdpowiedzPewnie masz rację, skoro prowadzisz takie skrupulatne zapiski. Ja jednak, tak jak dotychczas będę tankuował 98, bo subkiektywnie wydaje mi się, że silnik lepiej pracuje. I nie chodzi mi to jakieś śmieszne klika KM więcej, ile o kulturę pracy silnika.
Odpowiedzwreszcie ktoś normalny...pozdrawiam kolegę
Odpowiedztankuje na oszołomie najtańszą 95 od dwóch lat. Filtr paliwa czysty, żadnych problemów.
OdpowiedzSzkoda tylko, ża autorzy testu nie pomyśleli jeszcze nad sprawdzeniem paliwa z jakiejś "taniej stacji"(wiecie Stresko, Oszołom, i inne krzaki). Bo Orlen, BP, Shell itp. to firmy powszechnie znane z dbałości o jakość paliwa.
OdpowiedzOszołomy może i spoko, ale jak ze 2 lata temu badano paliwa na wielu polskich stacjach, to się później okazało, że na większaści tych małych paliwko było "chrzczone" więc myślę, że ma to znaczenie.
OdpowiedzPanowie, wiadomo, że stacja stacji (zwłaszcza w naszym kraju) nie równa mimo iż ich paliwo pochodzi z tej samej rafinerii. Od pewnego czasu przejeżdżam obok ORLENa na którym już nigdy nie zatankuje motoru (bo auto jestem zmuszony czasami) Powód: paliwo jest tak chrzczone (i to o dziwo nie ręki człowiekia) że silniki wysiadają.......
OdpowiedzA Ty myślisz że te "krzaki" to robią "swoje" paliwo z przeterminowanych pólkowych resztek ze swojego spożywczaka :)) większość firm zaopatruje się u tych samych dystrubutorów paliw czyli dużych koncernów paliwowych ..
OdpowiedzMi wydaje się że na oszołomie jest taniej bo chodzi o to aby ludzie po tankowaniu ( albo przed ) poszli na zakupy. Jak by nie było jutro leje pod korek na oszołomie :]
OdpowiedzŚwietna robota! Dzięki za te badania. Zaraz linkuje na nasze forum bo tam od dawna trwała wojna jakie paliwo lać Potworzyły się różne obozy i ostrzeliwały nawzajem od długiego czasu . Teraz zamknę im gęby :)
OdpowiedzBardzo dobry artykuł. Dziękuje.
OdpowiedzPatrząc na wykresy mocy i momentu dla mapy A i B zastanawia mnie aż taka różnica w mocy i momencie obrotowym do 9400 obr/min na korzyść słabszej mapy B. Nic tylko stworzyć mapę C składającą się z mapy B do 9400obr/min i mapy A powyżej tych obrotów.
Odpowiedzmylisz sie kolego to niebieskie to nie mapa B tylko moment obrotowy przemysl teraz jeszcze raz swoja wypowiedz , mapa A jest pogrubiona a B nie ;]
OdpowiedzZgadza się, mój błąd. Dzięki.
Odpowiedz