tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki ZX-10R 2008 - nadciąga burza
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki ZX-10R 2008 - nadciąga burza

Autor: Thrillco 2007.09.13, 10:16 17 Drukuj

Cisza zwykle nastaje przed burzą. Tak właśnie stało się w przypadku nowej Kawasaki ZX-10R. Okres ochronny się skończył

Trudno powiedzieć, czy okres prezentacji nowego superbike'a Kawasaki, przypadający na nawiedzające w tym czasie kontynent amerykański tornada i trąby powietrzne to przypadek, czy zamierzony „zbieg okoliczności". Jedno jest pewne. To właśnie w USA ta marka ma bardzo silną pozycję, więc dla Amerykanów nadejście nowej ZX-10R może być kolejnym tornadem.

Póki co, Kawasaki informacje o nowym „litrze" dawkuje po aptekarsku. Wiemy zatem, jak wygląda, co prezentujemy obok, ale jeśli chodzi o ważniejsze informacje na temat tego, co pod plastikiem... No cóż, póki co skupmy się na wyglądzie.

A ten wyraźnie w wielu elementach nawiązuje do motocykla marki, która pomogła Kawasaki powstać z kolan. Nie oszukujmy się, gdyby nie mariaż z Suzuki, która udostępniła sporo ze swej technologii, to „zieloni" mogli całkiem zniknąć z rynku, przynajmniej tego sportowego. Teraz jednak sportowy dział Kawasaki stoi na mocnych, równych i wyprostowanych nogach i pokazuje, że zielone jest piękne.

Już poprzednie 10-tki wielu zachwyciły swym bardo agresywnym wyglądem. Nie dziwi więc, że styliści zaostrzyli ołówki jeszcze bardziej i poprowadzili linie ZX-10r jeszcze ostrzej. Przód owiewki nabrał linii zbliżonej do scyzoryka połączonego z nożem Rambo. Kierunkowskazy z owiewek powędrowały na wsporniki lusterek. Boczne owiewki otrzymały kształty ostre, niczym brzytwa, przy okazji mocno schudły i odkryły to, co zazwyczaj osłaniają, czyli silnik. Ten jednak nadal jest osłonięty osobnymi plastikami prowadzonymi od góry i spełniającymi przy okazji rolę osłon głowicy cylindrów. Tył motocykla to już istna poezja lekkości kształtów. Zniknął przyciężki zadupek, który opięty był tłumikami, na rzecz malutkiego kawałka plastiku, przedziwnie kojarzącego się z zakończeniem, jaki od roku oglądamy w dużym Gixerze. No cóż, małżeństwo widać zobowiązuje. Zaskoczeniem może być sposób poprowadzenia i kształt tłumika końcowego. Projektanci odpowiedzialni za wygląd, doszli do wniosku, że motocykliści jednak wolą kawał konkretnego komina, zamiast skrzętnie ukrytej lufki. Dlatego też ZX-10R w nowym wydaniu dostał miks wydechu Z1000 z trójowałem znowu budzącym skojarzenia z Suzuki.

Niewiele, jak już pisałem, wiadomo o tym, co kryje ta przepiękna powłoka. Na pewno będzie to czterocylindrowy „litr", zasilany znanym z poprzednika systemem podwójnych wtryskiwaczy. Na pewno też będzie mocniejszy, co zapowiada około 190KM. Tarcze hamulcowe urosną o 10mm, czyli do rozmiaru 310mm. Nie wiadomo, jak długo przyjdzie poczekać na pełną specyfikację, ale gdy tylko się ona pojawi, na pewno wam ją przedstawimy.

Zdjęcia: materiały prasowe producenta

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę