Kawasaki Ninja 650: opis, dane techniczne, cena - zobaczysz go na targach WMS 2020!
Drapieżny i dynamiczny, ale jednocześnie lekki, ekonomiczny i praktyczny na co dzień. Kawasaki Ninja 650 to idealny miks maszyny sportowej i miejsko-turystycznej, który w roku modelowym 2020 zyskał nie tylko jeszcze bardziej drapieżny wizerunek, ale też solidną porcję nowoczesnej elektroniki.
Połączenie cech motocykla sportowego i maszyny do codziennego użytku nie jest łatwą sprawą. Ostre przecinaki napędzane wysokoobrotowymi silnikami, z bardzo wymagającą pozycją kierowcy niezbyt dobrze spisują się w mieście, ponadto do ich prowadzenia potrzebne są już poważne umiejętności. Z drugiej strony wielu, szczególnie młodych kierowców, nie chce rezygnować z mocnego wizerunku oraz sportowych emocji nie tylko w czasie codziennych dojazdów, ale też weekendowych wypadów. Specjalnie dla nich stworzono Kawasaki Ninja 650 - motocykl średniej klasy pojemnościowej, jednak wystylizowany i wyposażony na bardzo wysokim poziomie.
Budowa
Kawasaki Ninja 650 zbudowane jest na kratownicowej ramie stalowej o dużej wytrzymałości. Motocykl utrzymany jest w konwencji lekkiej maszyny sportowo-turystycznej - wyposażony jest w obszerną owiewkę z zaprojektowaną na nowo szybą oraz nowymi lampami LED. Kierownica i pozycja kierowcy to idealny kompromis między supersportowym Ninja ZX-6R, a nakedem Z650, z którym Ninja 650 dzieli ramę i napęd. W kokpicie zamiast tradycyjnych zegarów znalazł się kolorowy wyświetlacz TFT.
Zawieszenie Kawasaki Ninja 650 zbudowane jest ze sprawdzonych komponentów. Z przodu pracuje widelec teleskopowy o średnicy goleni 41 mm i skoku 125 mm, a z tyłu poziomy amortyzator Back-Link z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, o skoku 130 mm. Hamulec przedni to dwie faliste tarcze o średnicy 300 mm z 2-tłoczkowymi zaciskami, z tyłu mamy jedna tarczę 220 mm z pojedynczym zaciskiem. Układ hamulcowy wyposażony jest w system ABS.
Motocykl waży tylko 193 kg, a jego siedzisko znajduje się na wysokości 79 cm nad ziemią. Nie jest więc kłopotliwy w opanowaniu nawet dla kierowców o mniejszych gabarytach. Z kolei dzięki optymalnemu ustawieniu podnóżków oraz odpowiednio ukształtowanemu zbiornikowi paliwa wygodną pozycję do jazdy znajdą również wysocy motocykliści.
Silnik
Za napęd Kawasaki Ninja 650 odpowiada nowoczesna dwucylindrowa jednostka rzędowa o pojemności 649 cm3, chłodzona cieczą. Ośmiozaworowy silnik z wtryskiem paliwa i podwójnym wałkiem rozrządu spełnia obecnie wymogi normy Euro 4. Jednocześnie dzięki nowemu układowi wydechowemu z większym katalizatorem oraz nowemu układowi ECU jest on przygotowany do normy Euro 5.
Do dyspozycji kierowcy jest 68 KM mocy i 64 Nm momentu obrotowego. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa manualna skrzynia. Jednostka napędowa Kawasaki Ninja 650 charakteryzuje się mocnym dolnym i średnim zakresem obrotów, jest przy tym łatwa w kontroli. Bardzo dobrze sprawdza się w warunkach miejskich, a na górskich winklach również potrafi pozytywnie zaskoczyć. Jest również bardzo ekonomiczna. Dostępna jest również wersja motocykla przystosowana do wymogów prawa jazdy kat. A2.
Nowości i wyposażenie
Kawasaki Ninja 650 na rok modelowy 2020 otrzymało nową, drapieżną owiewkę. Przednia szyba jest nieco niższa, przez co bardziej pasuje do sportowego charakteru motocykla. Jest jednocześnie ustawiona bardziej pionowo, dzięki czemu wciąż skutecznie chroni kierowcę przed wiatrem.
Duże walory estetyczne i użytkowe ma nowe oświetlenie Kawasaki Ninja 650. Przednia lampa LED ma nie tylko agresywny kształt, ale też świeci bardzo jasnym i mocnym światłem. Tylne czerwone diody tworzą z kolei efektowną literę X.
W kokpicie pojawiła się zupełna nowość w tej klasie motocykli - kolorowy wyświetlacz TFT. Przekazuje on kierowcy bardzo estetyczny i czytelny zestaw informacji, można w nim ponadto ustawić dwa różne schematy kolorów - dzienny i nocny. Wyświetlacz posiada ponadto wbudowany moduł bluetooth, dzięki któremu może bezprzewodowo łączyć się ze smartfonem. Korzystając z dedykowanej aplikacji Rideology można odczytywać parametry maszyny, zmieniać niektóre ustawienia, a także zapisywać przejechane trasy.
W Kawasaki Ninja 650 na rok modelowy 2020 zadbano również o pasażera. Jego siedzisko jest teraz bardziej obszerne, co przekłada się na wyższy komfort podróży. Motocykl fabrycznie wyjeżdża na bardzo dobrych oponach Dunlop Sportmax Roadsport 2, które zapewniają przyczepność i poczucie bezpieczeństwa na każdym rodzaju asfaltu - również zimnym i mokrym.
Motocykl dla każdego
Nowa Ninja 650 będzie znakomitym wyborem dla osób poszukujących lekkiego, zwinnego motocykla o sportowym wyglądzie i charakterze, który jednocześnie będzie ekonomiczny, łatwy w utrzymaniu i wygodny nawet na dłuższych przelotach. Nie przeraża mocą początkujących kierowców, a tym bardziej doświadczonym zapewnia masę frajdy na na ciasnych zakrętach, które są jego żywiołem. Kawasaki Ninja 650 to również tajna broń w manewrach typowo miejskich. Smukła sylwetka, wysoka zwrotność i łatwy w kontroli silnik pozwalają na łatwe przeciskanie się w korkach.
Ninja 650 zachęca również ceną. Kosztuje 34500 zł, oferując w zamian najnowocześniejsze rozwiązania w swojej klasie i wysoką jakość gwarantowaną przez Kawasaki.
O egzemplarz testowy motocykla pytajcie w szerokiej sieci dealerskiej japońskiej firmy. Kawasaki Ninja 650 będziecie mogli również zobaczyć na żywo w czasie najbliższych targów Warsaw Motorcycle Show, które odbędą się w dniach 5-7 czerwca w Nadarzynie pod Warszawą.
Więcej informacji o motocyklach Kawasaki znajdziecie na stronie www.kawasaki.pl
Dane techniczne
silnik: | 2-cylindrowy, rzędowy DOHC, 8-zaworowy |
pojemność skokowa: | 649 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 83 x 60 mm |
moc: | 68 KM przy 8000 obr/min |
moment obrotowy: | 64 Nm przy 6700 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk 2x36 mm z podwójnymi zaworami dławiącymi |
system chłodzenia: | ciecz |
smarowanie: | wymuszone, półsucha miska olejowa |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
sprzęgło: | wielotarczowe, mokre |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
rama: | kratownicowa, stalowa |
zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy 41 mm, skok 125 mm |
zawieszenie tylne: | amortyzator centralny Backlink regulowany, skok 130 mm |
hamulec przedni: | 2 tarcze 300 mm, 2-tłoczkowe zaciski, ABS |
hamulec tylny: | tarcza 220 mm, zacisk 2-tłoczkowy, ABS |
opona przednia: | 120/70ZR17M/C (58W) |
opona tylna: | 160/60ZR17M/C (69W) |
systemy dodatkowe: | ABS, wyświetlacz TFT z bluetooth |
długość/szerokość/wysokość: | 2,055 x 740 x 1145 mm |
rozstaw osi: | 1410 mm |
prześwit: | 130 mm |
masa: | 193 kg |
wysokość siedzenia: | 790 mm |
zbiornik paliwa: | 15 l |
normy emisyjne: | Euro 4 |
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze"O egzemplarz testowy motocykla pytajcie w szerokiej sieci dealerskiej japońskiej firmy.". To się obśmiałem.."szerokiej sieci dealerskiej ". Jak bardzo szerokiej ? Trzy, może cztery salony ...
OdpowiedzAktualnie jest 16 dealerów Kawasaki w Polsce.
Odpowiedza ilu jest dilerów Hondy, Yamahy czy Suzuki ??? jakoś dużej różnicy w ilości dilerów nie widzę
OdpowiedzNinja z dwucylindrowym silnikiem o mocy poczciwej XJ600? Masakra!!!
OdpowiedzJest i Ninja z singlem 15KM ;-) "It's not a bike, it's Ninja"
Odpowiedz