KTM 1190 RC8 - pomarańczowy Superbike
Obserwując znakomite poczynania pomarańczowego Teamu w kategoriach 125 i 250cm3 klasyfikacji MotoGP wiadomo było, że pojawienie się na rynku seryjnego Superbike'a z logiem „KTM" to tylko kwestia czasu.
Po zdominowaniu światowego rynku motocykli Enduro i zdeklasowaniu wszelkich rywali modelem Adventure, Austriacy postanowili narobić niezłego zamieszania wśród czołowych Superbike'ów. Chcą dokonać tego za sprawą modelu 1190 RC 8, którego jednostką napędową jest dwucylindrowa V-ka o pojemności 1148cm3 i kącie rozwarcia cylindrów równym 75o . Drzemie w nim 155 KM oraz 120 Nm, które rozpędzają motocykl ważący mniej niż 200kg w 3 sekundy do prędkości 100km/h. Wnętrzności silnika także zostały wykonane w oparciu o najnowocześniejsze technologie czego efektem są: wyjątkowo niskie tłoki, kute korbowody o podwyższonej wytrzymałości, dwa wałki wyrównoważające wraz z całkowicie przebudowaną głowicą z systemem rozrządu DOHC, zintegrowany zbiornik oleju czy też nowy regulator obrotów jałowych. Dzięki tym rozwiązaniom oraz ogromnej pracy zespołu inżynierów całkowita masa silnika wynosi zaledwie 64 kilogramy. Co powiemy o stylistyce? Hmmm. Co tu wiele gadać. Spójrzcie sami i powiedzcie jak tu się nie zakochać.
|
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzezajebisty ten motor mam takiego i sobie nim jeżdże ale super polecam jest bardzo fajny
OdpowiedzRzędowe 4 nie zawsze wymiatały -.- nie trzeba daleko patrzec żeby zobaczyć, iż słabsze v-ki wygrywały a jeśli ktoś myśli, że tylko moc się liczy to sie grubo myli... A jakoś R1 nie została jednym z...
OdpowiedzJak dlamnie to kolejny zabawka dla bardzo bogatych panów tak jak i Ducati :P V2 moze fajne ale Rzędowe 4 zawsze wymiatały i bedą wymiatac na drogach!! A do pana co twierdzi ze R1 niema szans to ...
OdpowiedzStylistów to KTM bierze chyba z przedszkola. Koszmarny jest.
OdpowiedzDżemie? Hehe! Może Marmoladzi? ;>
Odpowiedzprzestan dziecko jak mozesz tak pisac ja r1 czy gsxr mają po 190km a ty tu piszesz ze to smiecie smieszny jestes hehehe
OdpowiedzMam tyle lat ze spokojnie mozna zaliczyc mnie do w pelni doroslych ludzi... Natomiast ta twoja R1 ma 113 Nm, a RC8 120 Nm (jak juz sie lubisz bawic w cyferki) i ciagnie od dolu jak to V2 maja w zwyczaju - co w konsekwencji przeklada sie na znacznie lepsze czasy przyspieszen w warunkach drogowych-a tego typu motocykle w 90 % przypadkow spedzaja swoje zycie z dlaeka od torow - a szkoda. Nie porownuj mocy rzedowych 4 do twinow...
Odpowiedz