Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 72
Pokaż wszystkie komentarzeJesli sportowo-turystyczny, to na pierwsze powazniejsze moto polecam Suzuki GSX-F (jajko). Ale jak nie miales w ogole wczesniej doswiadczenia z motorami ani skuterami, to radzilbym zaczac chociazby od Suzi GS500. Za 5000 czy ponizej tej ceny spokojnie dostaniesz. ZZR600, jak kolega ponizej napisal, bym odpuscil na razie. Z drugiej strony Aprilie 125 bym sobie darowal - po miesiacu bedziesz zalowac, ze nie wziales czegos troszke mocniejszego.
OdpowiedzWielkie dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze takie małe pytanie: co sądzisz o Kawasaki zxr lub zzr 400? Strasznie spodobała mi się też Yamaha fz 400 Fazer. Te motocykle nie są zbytnio popularne w Polsce,mógłbym sprowadzić z Wielkiej Brytanii(mam tam pewnego człowieka), ale mógłby być problem z częściami, bo z ,,400" to kojarzę tylko Bandity.. Odradzasz czy są dostępne części? Bo jeździ sporo fazerów ale 600, a 600 to nie 400,co..?
OdpowiedzSpecjalista nie jestem, sam niedawno sie zaczalem interesowac konkretnymi motocyklami. O Fazerze 400ccm w ogole nie slyszalem nawet. Natomiast wiem tyle, ze seria ZXR to motocykle stricto sportowe, więc jesli myslisz o jezdzie turystycznej, to zdecydowanie odradzam. Z czystej wygody prowadzenia. Juz predzej ZZR, jesli koniecznie chcesz i Kawasaki, i sportowego turystyka. Ja niedawno mialem podobna sytuacje jak Ty, z tym ze mialem okolo 4 lat praktyki ze skuterami 50 i 125ccm. Chcialem turystyka z zacieciem sportowym, dodatkowo z owiewkami bo mi sie takie moto bardziej akurat podoba. Po kilku miesiacach przekopywania internetu i pytania znajomych motocyklistow droga selekcji zostalo mi do wyboru wlasnie jajko/imbryk (Suzuki GSXF) i ZZR. Wybralem jajko, w dodatku to 'wieksze' czyli 750 i nie zaluje, bo jest bardziej dynamiczne jesli chodzi o moc i obroty. Poczytaj o tych moto, co Cie interesuja, bo sam musisz dojsc tak naprawde do tego, co chcialbys miec i co Cie zadowoli. Na pewno kupowanie ZXRa/GSX-Ra/CBRki o pojemnosci 600, 900 czy 1000ccm nie jest dobrym pomyslem na poczatek, ale takie GSX750F mozna opanowac bez problemu, jesli tylko bedziesz sie liczyc z masa moto (234kg) i nie bedziesz przesadzac ze swoimi umiejetnosciami :>
OdpowiedzAcha, zeby nie bylo, ze namawiam Cie do zabierania sie od razu za 600 czy 750ccm zamiast 400ccm czy mniejszym. Po prostu aktualnie mam do czynienia ze sportowym turystkiem 750 (okolo 90KM) po przesiadce z 125ccm i bez wyglupow mozna spokojnie dac sobie z nim rade. Wszystko zalezy od Ciebie. Jesli nie masz doswiadczenia i chcesz zaczac delikatniej, taki GS500 potrafi sporo nauczyc i wiem, ze jest czesto kupowany jako pierwsze moto do nauki, a swoja moc tez ma. Kwestia czy chcesz kupowac moto na sezon czy na dluzej - ja wole delikatniej jezdzic na pocztaku, ale miec juz ten motocykl na dluzej i dlatego sie zdecydowalem na niego. Polecam popytac jednak innych na forum, ktorzy jezdza dluzej ode mnie. Pozdrawiam :)
OdpowiedzOk wielkie dzięki za te rady, bo ciężko o kogoś ,,z głową"(najczęstszy tekst kumplów- moto zaczyna się od 600 w górę, dozbieraj i kup sobie Kawasaki Ninja, minimum 600). Wiem że te GS500 są tak popularne na pierwszy motocykl, ale właśnie tego się boję(mogą mieć wiele przygód). Z drugiej strony mało popularny model nie jest bez wad ze względu na dostępność do części.. Może kogoś podłapię jeszcze to się go zapytam, w każdym razie Tobie bardzo dziękuję i życzę wielu bezpiecznych kilometrów:-) PS. tutaj jest link do tego fazera http://otomoto.pl/yamaha-fz-400-fazer-26000-km-M2373169.html - akurat w tym modelu cena jest jaka jest, a ciężko znaleźć taki model w Polsce(choć w Wielkie Brytanii jest ich sporo). Chyba sobie go podaruje.. Dzięki za rady jeszcze raz, pozdrawiam!
OdpowiedzNo zdecydowanie kupowanie Ninja 600 na pierwsze moto to praktycznie szykowanie sobie grobu dla siebie ;) Pojemność to tez nie wszystko. Taka Ninja ZX6R niby ma 600ccm, a jednoczesnie od 110 do 130KM. Dla porownania jajko 750ccm okolo 90ccm. Wiec tez nie można tylko na pojemnosc patrzec. Wiecej zalezy od charakterystyki konkretnego motocykla. Jest kilka artykułów - poczytaj sobie w wolnej chwili: http://www.scigacz.pl/Pojemnosc,silnika,a,bezpieczenstwo,285.html , http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl,najgorsze,pomysly,12324.html , http://www.scigacz.pl/Motocykl,zaczyna,sie,od,100,KM,8211;,co,kupic,na,pierwsze,moto,1028.html , http://www.scigacz.pl/Kiedy,nie,decydowac,sie,na,okreslony,rodzaj,motocykla,271.html Co do FZ 400 - na Twoim miejscu wolalbym jednak kupic cos, co jest bardziej popularne. Jednak czesci zamienne czasem sie przydaja ;) Szerokosci w kazdym razie zycze i madrego i udanego wyboru :]!
Odpowiedz