Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeFajny artykuł! Kilka uwag z wielu lat pracy w sewisie motocyklowym: Oleje producentów zawieszeń WP, Kayaba, Ohlins są dostępne na rynku (u nas w fimie www.NMR.pl stoją na półce zawsze), ale ich cena to ok. 100pln/ltr. Dlatego w praktyce stosujemy je tylko dla zawodników. Mamy dobrane z doświadczenia oleje bardzo dobrze naśladujące parametry tych oryginalnych. Na przykład jako zamiennik do cross/enduro WP czy Kayaba do zawieszeń przednich nadaje się doskonale Motorex 5W, cena ok. 50pln/ltr. Gorzej jest na szosie, gdzie rzeczywiście oznaczenia oleju teleskopowego producentów niewiele mówią o rzeczywistych parametrach oleju. pozostaje metoda prób i błędów, zwłaszcza, że większość zawieszeń motocykli szosowych nie ma lub ma bardzo podstawowe zaworki do tłumienia, których nie da się "przestroic" od inny olej. Do amortyzatorów tył stosujemy tylko oryginalne oleje - ponieważ wchodzi tam mniej niż pół litra oleju, więc cena 100pln/ltr jest do zaakceptowania. Zabawa z tyłami jest technologicznie trudniejsza (specjalne narzędzia, odpowietrzanie najlepiej pompą próżniową, nabijanie gazem pod ciśnieniem).
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza