Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 32
Pokaż wszystkie komentarzeDwusuw nawet w Trabancie był dobry, tylko miał schrzaniony wydech. Entuzjaści bawili się w dorabianie wydechów z porządną komorą rozprężną i potrafili w ten sposób z 26KM oryginału zrobić 40KM. Silniki w pojazdach czasów demokracji ludowej były nastawione na wielkoseryjność i taniość. Np. Syrena miała dobierany tłumik z Warszawy, czyli 4-suwa, więc ciężko żeby pomagał on w osiąganiu wysokich przebiegów mocy i momentu. Co do mieszanki to w latach 70-tych chyba Saab robił próby z zastosowaniem mieszanki oleju z benzyną w stosunku 1:100 z pozytywnymi efektami, ale przy świadomości sposobu tworzenia mieszanki, nikt nie ryzykował przekraczania 1:50.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza