Grand Prix Kataru, które odbyło się w ten weekend (5-8 marca) na międzynarodowym torze w Losail, stanowi początek drugiego sezonu Triumpha w kategorii Moto2 po rekordowym roku inauguracyjnym.
Testy Triumpha skupiły się na wykorzystaniu zebranych danych i pełnym badaniu wszystkich używanych silników. Ma to pomóc zrozumieć, jak każdy poszczególne komponenty spisywały się w pierwszym sezonie.
Na podstawie tych informacji zespół skupił się na poprawie wymiarów i tolerancji, co pozwoliło złagodzić limit przekroczenia prędkości nałożony w ubiegłym roku. Korzyści z posiadania rocznych danych pozwalają sądzić, że sezon 2020 z pewnością dostarczy jeszcze więcej emocji.
Ciężka praca i współdziałanie ekspertów przynoszą efekty - rekord okrążenia na torze w Jerez został poprawiony o 0,8 sekundy w pierwszym oficjalnym teście zimowym. Ustanowiono również nowy rekord toru w Katarze.
Triumph ogłasza także wprowadzenie w 2020 roku Triumph Triple Trophy Powered By Triumph. Inicjatywa służyć ma odkrywaniu i nagradzaniu wyróżniających się zawodników podczas każdego weekendu Grand Prix. Punkty przyznawane będą w trzech kategoriach: najszybsza maksymalna prędkość weekendu, pole position i najszybsze okrążenie wyścigu.
Zwycięzca - zawodnik, który osiągnął największą liczbę punktów w trakcie sezonu, otrzyma Triumpha Street Triple RS - motocykl napędzany silnikiem 765 cm3, pochodzącym z Moto2.