Według najnowszego raportu opracowanego przez firmę GiPA, aż 30% kierowców, którzy wymienili olej silnikowy w ciągu ostatniego roku zadeklarowało, że używa produktów marki Castrol. To o 3 procent więcej w porównaniu z poprzednim badaniem.
Oleje Castrol były najchętniej wybierane przy wymianie przez kierowców niezależnie od wieku posiadanego przez nich pojazdu. Najczęściej sięgali po nie posiadacze pojazdów w wieku 3-4 i 5-6 lat (w obu kategoriach po 35%), dużą popularnością cieszyły się też one wśród właścicieli najnowszych pojazdów, czyli takich, których wiek nie przekroczył 3 lat (28%).
W czasie wymiany oleju, po markę Castrol sięgali kierowcy zarówno pojazdów o małym przebiegu do 50 000 km (29%), jak i tych o większej liczbie kilometrów na liczniku – 150 001 i więcej (31%).
Nie tylko wymiana, ale też uzupełnianie
Marka Castrol znalazła się również na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o uzupełnianie olejów – używanie jej w tym celu zadeklarowało aż 31% kierowców.
Badania skomentował Marek Garlicki z firmy GiPA: „Od lat marka Castrol cieszy się w Polsce bardzo wysoką rozpoznawalnością wśród użytkowników samochodów osobowych. Niewątpliwie bardzo dobra znajomość, jak również pozytywny wizerunek tej marki wśród polskich kierowców przekładają się na skłonność do jej wyboru. Oczywiście, nie zawsze kierowca o tym decyduje, w wielu przypadkach to mechanik wybiera konkretną markę olejową. Niemniej jednak korelacja pomiędzy znajomością a skłonnością do wyboru jest wyraźna.”
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę GiPA w maju 2018 r. na próbie 1 987 kierowców, którzy wymienili olej w ciągu 12 wcześniejszych miesięcy oraz 883, którzy uzupełnili olej w tym samym okresie. GiPA to międzynarodowa firma, która od 1986 r. zajmuje się analizami rynku samochodowego oraz zachowaniami konsumentów. Badania prowadzane są co roku w ponad 30 krajach.