Buell XBRR, czyli wy¶cigowy Harley.
W sezonie 2006 Buell zatoczy pełne koło w swej producenckiej historii. Marka zadebiutowała w 1983 roku modelem RX750, który był typową, jak na owe czasy, wyścigówką wyłącznie na tor, zbudowaną na bazie Harleya.
XBRR jest tak samo typową wyścigówką, z przeznaczeniem wyłącznie na tor. Nie posiada żadnych zbędnych ozdobników, świateł, kierunkowskazów.
Buell XBRR jest mocno rasowaną wersją znanych powszechnie modeli Firebolt. Zastosowano w nim ewolucje silnika XB Firestorm, widlastą dwójkę, chłodzoną olejem i powietrzem, która osiąga ponad 150KM, jak zapewnia producent. Motocykl zaopatrzono też w system dynamicznego doładowania Ram Air.
Wraz z motocyklem dostaniemy pełną karbonową owiewkę, koła z magnezu lżejsze o 33% od standardowych i nowego typu zacisk przedniej tarczy hamulcowej. Jest to ośmiotłoczkowy zacisk Nissin o nazwie ZTL2. Zapewniają doskonałe wyczucie hamowania, wysoką skuteczność a przy tym całość jest lekka. Zawieszenie to w pełni regulowane elementy marki Ohlins.
Oferta Bulla jest skierowana głównie do prywatnych zespołów, startujących w pod banderą AMA (American Motorcycle Association) i właściwie tylko do nich. W Europie nie ma klasy, w której Buell XBRR z racji swej pojemności mógłby startować, w końcu to aż 1339cm3.
Jeszcze gorszą wiadomością jest to ,że XBRR jest maszyną z rodzaju LE i wyprodukowana zostanie w zaledwie 50-ciu egzemplarzach.
XBRR nie jest homologowany do ruchu ulicznego.
Cena w USA to 30,995 $
Dane:
Silnik: | V2, OHV, po 2 zawory na cyl. Z chłodzeniem olejowo-powietrznym. |
Poj: | 1339cm3 |
Moc: | 150+ KM przy 8000obr./min. |
Moment: | 100Nm przy 6500obr./min. |
Zawieszenie: | przód- widelec upside down Ohlins, śr.goleni 43mm tył- aluminiowy wahacz z regulacją osi i rozstawu kół w zakresie- od 1315mm do 1367mm (położenie centralne 1341mm), centralny element amortyzujący Ohlins. |
Koła: | przód- 3,5cala na 17cali, opona 120/70R 17 tył- 5,5 cala na 17 cali, opona 190/55R 17 |
Zdjęcia: Buell
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze