Amerykański streetfighter charakteryzujący się niesamowitymi właściwościami jezdnymi. Ostry kąt główki ramy oraz mały rozstaw kół czynią z XB12Scg bardzo zwinną maszynę. Jego przednie zawieszenie to widelec up-side-down firmy Showa o pełnym zakresie ustawień. Napędzany silnikiem o pojemności 1203 ccm, wyposażonym we wtrysk paliwa, ciągnie jak szalony już od obrotów biegu jałowego. Moment obrotowy tego dwucylindrowego monstrum przenoszony jest za pośrednictwem paska zębatego. Jego zastosowanie wyklucza jakąkolwiek obsługę serwisową. Nie trzeba go smarować ani dbać o właściwe napięcie. Kolejnym oryginalnym elementem konstrukcyjnym jest aluminiowa rama, spełniająca również rolę zbiornika paliwa. Mieści się w niej 14,5 litra paliwa. Listę nietuzinkowych rozwiązań możemy zamknąć nietypowym hamulcem przednim. Zamiast tarczy mamy rotor o średnicy aż 375 mm z 6-o tłoczkowymi zaciskami. Od oryginału XB12S wyróżnia go specjalnie wyprofilowane siodło znajdujące się na wysokości zaledwie 726 mm oraz zawieszenie zaprojektowane tak, by obniżyć środek ciężkości motocykla.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze