Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 48
Pokaż wszystkie komentarzeBroń mnie Boże żebym się czepiał. Ale takie wypowiedzi "fachowców" już niestety się pojawiają. Wychodzą z założenia, że automatyczna skrzynia biegów jest skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany. Skrzynia automatyczna dysponuje konkretnymi biegami, typowo, w ilości od 3 do 9, nawet jeśli zmienia je bardzo płynnie, aż niezauważalnie dla pasażerów. Napęd CVT (Continously Variable Transmission) - to bezstopniowa przekładnia, w której o aktualnym przełożeniu decydują stożkowe koła współpracujące z paskiem lub łańcuchem. Nie ma konkretnych przełożeń lecz zakres od-do. I na tym opierają swoją argumentacje. A tak na marginesie to poza przekładniami CVT są też przekładnie (popularnie nazywane skrzyniami biegów) w których występuje ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi. I ciekawostka - pierwsze szkice bezstopniowych rozwiązań zmiany przełożenia takie z jakich korzysta CVT tworzył Leonardo da Vinci. Osobiście jestem za usunięciem takiego zapisu, a jeśli już jakieś ograniczenia wprowadzać to tak jak jest dla prawka kategorii A1 czyli pojazdy silnikowe, jednośladowe, klasy A, z pojemnością skokową nie większą niż 125 cm3 i mocą nominalną nie większa niż 11 kW Pozdrawiam
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza