Beringer - innowacyjne heble
Technologia hamowania wykorzystywana w samolotach zosta³a przeniesiona do motocykli
Hamulce stosowane w samolotach zosta³y przeskalowane tak, aby zmie¶ciæ siê na pia¶cie ko³a motocykla supermoto. Takie rozwi±zanie ma spowodowaæ, ¿e podczas wypadku hamulce i tarcze hamulcowe nie zostan± uszkodzone, a przynajmniej nie w takim stopniu jak tradycyjne heble. Oprócz tego, producent twierdzi, i¿ zapewniaj± one o 20% wiêksz± si³ê hamowania. Niestety nie podaje w porównaniu, do czego... Takie rozwi±zanie ma nie tylko ma byæ bardziej wydajne, ale te¿ sporo l¿ejsze. Beringer twierdzi, ¿e zastosowanie tych hamulców zmniejszy wagê motocykla o oko³o 500g.
Przynajmniej na razie nie wygl±da no to ¿eby taki system móg³ zast±piæ podwójn± tarczê hamulcow± ze sportowych motocykli. Hamulce Beringer mog± natomiast zainteresowaæ posiadaczy motocykli motocrossowych lub enduro.
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeDzieki uprzejme za 6 tloczkow w enduro lub crossie :). To s± heble dedykowane do supermoto.
OdpowiedzNo có¿ producet sugeruje, aby nie tylko u¿ytkownicy motocykli Supermoto zainteresowali sie takim rozwi±zaniem... Byæ mo¿e w miarê zainteresownia technologia zostanie zmieniona, dopasowana do potrzeb... Zobaczymy;)
OdpowiedzObiektywnie patrz±c rozwi±zanie nie sprawdzi siê. Z racji swojej komplikacji jest znacznie ciê¿sze w obs³udze. To po pierwsze. Drug± rzecz± jest fakt ¿e mniejsze tarcze oznaczaj± ¿e element bêdzie bardziej siê grza³... bo trzeba mocniej hamowaæ. Bardziej nagrzana tarcza w dodatku z czê¶ciow± os³on± w postaci piasty ko³a znaczyæ bêdzie s³absze odprowadzanie ciep³a z zacisku i tarczy przez brak obiegu powietrza. Wreszcie sprawa ciê¿aru. O ile dziêki zmniejszeniu tarczy i zacisku zyskujemy wagê, o tyle musimy j± straciæ przez nadmierne powiêkszenie piasty ko³a. . Z tych wzglêdów rozwi±zanie nie bêdzie efektywne, zw³aszcza w motocyklach szosowych.
Odpowiedz