Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie). Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 30
Pokaż wszystkie komentarzeArtykuł bardzo fajny, poglądowy ale ciekawy. Jedno tylko mi się nie zgadza : "Nie można też zapominać, że dwutaktem jeździ się na wysokich obrotach." Wydaje mi się, że charakterystykę silnika można dobrać dowolnie podobnie jak w 4suwach, właśnie oknami(rozrząd) i właśnie odpowiednią konstrukcja dyfuzora. Silnik dwusuwowy nie musi pracować na wysokich obrotach. Wiele silników było projektowanych do motocykli turystycznych gdzie moc była niższa, a silnik osiągał najlepszy moment w średnim i dolnym zakresie. Wszystko jest kwestią wytycznych projektowych. Artykuł bardzo fajny, ale można by na jego temat pisać stronami....nim by się temat wyczerpał... Były np takie super dziwolągi jak dwutłokowy dwusów z wspólna komora spalania. Przydałaby się druga cześć tego artykułu. Pozdrawiam.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza