Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 18
Pokaż wszystkie komentarzeAndy Ibbott to twoim zdaniem nie fachowiec?
OdpowiedzNo ale Andy tego nie pisał tylko jakiś koleś ze ścigacza. Pozdro!
OdpowiedzŻebyś choć tak w 1/10 potrafił czytać, jak Ibbott pisać: autor - Andy Ibbott | California Superbike School
OdpowiedzPrzepraszam nie zauważyłem. Albo tłumaczenie jest słabe albo faktycznie mamy dwa sprzeczne stanowiska - choćby podawanym przez Keitha Code'a (link podany przez innego forumowicza). Mimo wszystko też jestem tego zdania iż gorsza przyczepnośc złożenia nie wynika z powierzchni styku opony a działającychna motocykl sił odśrodkowej . Z tego też powodu projektanci opon starają się zwiększyć przyczepność opony w zakręcie m.in. poprzez taką budowę opony, iż powierzchnia ich styku w zakręcie jest większa. Należy też pamiętać iż na opony także działają siły odśrodkowe (względem osi samego koła).
OdpowiedzKeith Code jest dobry do uczenia precli jak przywiązać frędzle do lusterek, żeby nie wkręcały się we włosy na klacie!
OdpowiedzKolec wyluzuj, życie nie sprowadza się bo wyczynowych opon o bardzo miękkich karkasach, które się odkształcają na maksa w złożeniu. Ibbott moim zdaniem ma na myśli normalne opony na jakich na co dzień jeździ się po ulicach, a tam w złożeniu i powierzchnia jest mniejsza i działają siły = w maksymalnym złożeniu masz najmniejszą przyczepnosć.
Odpowiedzhttp://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/v/main/how-tos/traction-control-explained/Traction-Control-Contact-Patch.jpg.html?g2_GALLERYSID=TMP_SESSION_ID_DI_NOISSES_PMT
Odpowiedz