Twój motocykl to tak jakby kawałek ciebie. Chcesz dla niego jak najlepiej. Nie powierzysz go przecież byle komu. Warto jest zastanowić się zatem, jakimi kryteriami kierować się przy wyborze serwisu, który ma zająć się waszym sprzętem.
1. Tam gdzie kolejki, tam jest dobrze
Jeżeli w jakimś serwisie, nawet nieautoryzowanym, jest kolejka motocyklistów, która czeka ze swoimi sprzętami, jeżeli musisz zapisywać się z wyprzedzeniem na przegląd, to najprawdopodobniej jest to dobry serwis. A może nie tyle sam serwis, ile ma po prostu zdolnego mechanika. A to jest przecież najważniejsze. Miejsce, które w szczycie sezonu wieje pustką, powinno was zastanowić. To trochę tak, jak z dobrym jedzeniem w przydrożnej knajpie. Tam gdzie jest tłum ludzi, tam karmią dobrze.
2. Sugerujesz się komentarzami w necie? Po co?
Pamiętaj, zadowolony klient powie może trzem osobom, że jest super szczęśliwy z wykonanej usługi. Niezadowolony powie piętnastu, napisze w Internecie, roześle paszkwile, podpuści znajomych… Ludzie są różni, często dziwni. Klientowi nieraz wydaje się, że powinien dostać nie wiadomo co, bo zostawia jakiś pieniądz. Poszukując dobrego serwisu motocyklowego bardziej ufaj opinii znajomych, niż hejtowi w Internecie.
3. Nie pozwól, by mechanik uczył się na twoim sprzęcie
Słyszałeś same dobre opinie o jednym z serwisów. Wszyscy twoi znajomi serwisują tam swoje motocykle. Chcesz więc i ty… W porządku, ale jeżeli mechanik powie, że nie czuje się dobrze w motocyklach włoskich, a robi tylko „japonię”, to nie wpychaj mu swojej Aprilli na siłę. Po co ma się uczyć na twoim sprzęcie? Nauka to próby i błędy, a tego byś chyba wolał uniknąć.
4. Serwisuj poza sezonem
Przecież wiesz, że na wiosnę będziesz chciał jeździć. Po co zatem czekasz do wiosny z przeglądem, wymianą oleju, świec, napędu? Zleć przegląd swojego motocykla zimą. Wiele serwisów w okresie zimowym oferuje klientom darmową usługę door to door. Niczym się nie martwisz, motocykl odbierają z twojego garażu i do niego odwożą. Zimą mają czas na zrobienie wszystkiego dokładnie, a nie na wiosnę, kiedy 100 osób chce swoje motocykle na już.
5. Tanio, szybko i dobrze
Tego w praktyce nie da się pogodzić. Tanio i dobrze często nie może być szybko. Szybko i dobrze nie będzie tanio. Zastanówcie się na czym najbardziej wam zależy i powiedzcie to swojemu mechanikowi. Komunikacja to podstawa zadowolenia z usługi.