Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzechyba nie do konca treść TK jest aktualne dzisiaj....poza tym przecież dane kierowców pozyskują wszystkie służby systemu fotoradarów w Europie, więć myslę, że przesadzony jest osąd tego artykułu o inspekcji....
OdpowiedzZa granicą oprócz ustawy aktualne jest też rozporządzenie do niej, czego u nas brak...
OdpowiedzJak to nie aktualna? Możesz wskazać ustawę która zmieniła uprawnienia GITD? Ja nie znalazłem. TK unieważnił rozporządzenie ministra bo konstytucja wymaga Ustawy w tej kwestii. Temat leży odłogiem bo mieli całkiem zlikwidować GITD. GITD doskonale wie że działa niezgodnie z prawem, ale udaje że robi to w interesie publicznym i dopóki kasa się zgadza interes się kręci, sądy wydają nakazy zapłaty w postępowaniach nakazowych bez udziału stron, gdzie 99% kierowców nie wie że może i powinni złożyć odwołanie w sądzie i wskazać braki w przepisach jako środek zaskarżenia. Albo po prostu odpisać za w czasu do GITD i pouczyć ich o wyroku TK i treści konstytucji domagając się włączenia tegoż pisma do akt sprawy, wtedy sąd odrzuci wniosek o ukaranie kierowcy (w praktyce GITD nawet nie wysyła takich wniosków do sądu). Póki co nie zabiją kury znoszącej złote jaja. Nie jestem zwolennikiem kar finansowych bo to pokusa dla władzy. Należy edukować, każdy kandydat na kierowcę powinien obowiązkowo obejżeć nagrania z wypadków bez cenzury i wypełnić test kontrolny po seansie. Zastanowiłbym się też nad testami psychotechnicznymi, będzie drogo ale ludzkie życie jest bezcenne.
Odpowiedz