Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze"(...)Oczywiście można częściowo temu zaradzić, stosując osuszacze powietrza, ale to wszystko podraża i komplikuje konstrukcję. Rozpracowując to dokładnie, okaże się, że wersja użytkowa motocykla pneumatycznego nie wygląda już tak obiecująco..." Nono przyznać muszę, że to bardzo ciekawa konkluzja biorąc pod uwagę jak skomplikowanym procesem jest napęd spalinowy naszych pojazdów. Już zanim paliwo trafi do naszych zbiorników to musi ono najpierw zostać wydobyte z ziemi, poddane procesowi rafinacji. Ropa jest coraz droższa i uzależnienie od niej prowokuje do nadużyć producentów surowca. Pomijam już kwestie wojen i rewolucji na terenach roponośnych. Silniki spalinowe są ciężkie i mało wydajne, oprócz tego wymagają obecności sprzęgła i skrzyni biegów, okresowej wymiany oleju i świec. W samochodach stosowane są bardzo skomplikowane wtryskiwacze, komputery sterujące składem mieszanki, zawory EGR, katalizatory filtry DPF, turbosprężarki i intercoolery. To bardzo wiele podzespołów. Poza tym, silniki spalinowe emitują zanieczyszczenia,CO2 oraz bardzo duże ilości ciepła. Zapewne globalnie samochody mają spore znaczenie w ociepleniu klimatu. Dla przykładu. Weźmy JEDEN samochód o mocy 100kW, standardowo użytkując go wykorzystujemy średnio jakieś 30% mocy silnika czyli 30kW. Ponieważ sprawność silnika spalinowego to jakieś 35% do atmosfery w postaci ciepła emitujemy około 85kW ciepła! Tym można ogrzać szkołę! To jest absurd i ślepa uliczka, którą kroczymy tylko dlatego "Według wstępnych szacunków kraje członkowskie kartelu (OPEC) zarobiły w tym roku 1,052 bln dolarów na naftowym eksporcie, czyli o 2,5 proc. więcej niż przed rokiem" Przewaga napędu pneumatycznego jest nad wyraz oczywista. Ludzie "myślą" jednak utartymi schematami. Skoro tak było zawsze to po co nam zmiany.
OdpowiedzHinduski potentat , to TATA Motors. Modele na naboje do autosyfonów - oczywiście nie na sprężony dwutlenek węgla, tylko na skroplony.
Odpowiedz