Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeNo niestety piszecie bzdury. Jeśli jest podwójna linia to mnie obowiązuje ta bliższa pasa kierunku mojej jazdy. To, że dla przeciwległego kierunku jest przerywana nic mnie nie powinno obchodzić, Oczywiście, w praktyce, jeśli zacząłem wyprzedzanie na przerywanej i nie wyrobiłem się przed jej końcem, to zjadę na linii ciągłej, ale nie jest to zgodne z KRD. Wyprzedzanie należy zaplanować tak, żeby rozpocząć i zakończyć je na jednym ciągu linii przerywanej.
OdpowiedzNo niestety rozporządzenie jest jasne par. 86, ust. 4 Rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych stanowi jasno: "Znak P-3 „linia jednostronnie przekraczalna” oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem."
OdpowiedzCzytaj ze zrozumieniem. Wyjątek od zakazu (powrót na własny pas ruchu) dotyczy przejeżdżania "TEJ" linii - przekraczanej w chwili dozwolonego wyprzedzania. Fajnie, gdybyś też się do tego stosował i nie szedł na czołówkę przed wzniesieniem ;)
Odpowiedz