tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zipp Triad 3 - nowość z Przasnysza
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zipp Triad 3 - nowość z Przasnysza

Autor: Lovtza 2009.09.16, 10:49 22 Drukuj

Wykorzystanie sprawdzonych podzespołów daje w rezultacie niezawodny produkt

Zipp na dobre zadomowił się na naszym rynku skuterów. Widać to nie tylko przez pryzmat coraz większej ilości pojazdów tej przasnyskiej marki na naszych drogach, ale też coraz szerszej gamy oferowanych produktów. Przykładem ciekawej nowości na ten sezon niech będzie testowany przez nas Triad 3. Model ten pojawił się na naszym podwórku wiosną tego roku i zabiega o klientów w arcytrudnym segmencie rynku skuterów w silnikami dwusuwowymi o pojemności 50 cc. Czy maszyna ta ma szansę na pozytywny odbiór wśród polskich klientów?

NAS Analytics TAG

Nowy nie najnowszy

Sam Triad 3 choć jest nowym modelem, tak naprawdę nie niesie ze sobą żadnej rewolucji w świecie dwusuwowych 50-tek. Pojazd oparty jest na sprawdzonym silniku stosowanym w niezliczonej ilości modeli sprowadzanych do nas z Dalekiego Wschodu. To samo dotyczy podwozia, układu hamulcowego i osprzętu.

Wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań nie jest jednak wadą. Pozwala bowiem zaoferować produkt niezawodny, a w moim odczuciu przede wszystkim tego oczekuje się od maszyny przeznaczonej do codziennego użytku. Niezależnie od tego wygląd Triada rzeczywiście tchnie nowością i może się podobać. Widać tutaj wyraźne zapożyczenia do kształtów znanych z europejskich skuterów, ale to bardzo dobrze. Maszyna pozostaje klasycznie proporcjonalna i po prostu ładna.

Ergonomia

Także tutaj nie należy spodziewać się przełomu. Mówimy ciągle o skuterze klasy 50, co oznacza, iż wysokiemu kierowcy zawsze będzie nieco brakowało miejsca na nogi. Tak czy inaczej znaleźć tutaj można wygodną pozycję, a kierownica i rozmieszczone na niej przełączniki znajdują się dokładnie tam, gdzie się ich spodziewamy. Czytelnie prezentuje się zestaw wskaźników, a jego największym plusem jest obecność wskaźnika poziomu paliwa. To nie jest takie oczywiste w maszynach tej klasy. Brakuje natomiast prostego zegarka elektronicznego (w Chinach kosztuje zapewne w okolicach 2-3 centów za sztukę) a jego braku nie jest wstanie skompensować nawet sygnalizator próby połączenia na telefon komórkowy! Owo proste urządzenie wyłapuje obecność fal GSM wzbudzanych w chwili próby dokonania połączenia przy pomocy telefonu komórkowego i oznajmia to czerwoną diodą błyskającą na tablicy wskaźników.

Plus należy przyznać Triadowi za bezobsługowy system smarowania z dosyć wygodnym dostępem do zbiornika oleju oraz za solidny bagażnik. Minus należy się za niestabilne lusterka oraz zbyt małą pojemność schowka, w którym nie mieści się kask integralny.

Napęd

Jak już wyżej wspomniałem jest to standardowa jednostka napędowa stosowana w wielu modelach skuterów z Dalekiego Wschodu. Jeśli miałbym się przyczepić do czegoś to pewnie narzekałbym na nierówną pracę na zimnym silniku oraz dosyć sporą ilość generowanego hałasu. Poza tym reszta jest zupełnie standardowa. Silnik zapewnia niezłą dynamikę i daje do zrozumienia, że jego możliwości wyraźnie wykraczają ponad 45 km/h narzucone przez blokadę.

Podwozie

Miłym zaskoczeniem jest bardzo przyzwoita praca podwozia. Jest ono stabilne i zestrojone dosyć sztywno. Niestety poza dużym plusem, jakim jest precyzja prowadzania skutera otrzymujemy tutaj w pakiecie dosyć twardą reakcję na nierówności. W praktyce oznacza to, że maszyna mocno daje w kość swojemu właścicielowi na wybojach. Co gorsza Triad sam sobie daje przez to w kość, co prowadzić może do urywania się na dziurawych drogach plastików.

Mocnym punktem całego skutera są hamulce. Przedni hamulce tarczowy bezproblemowo daje sobie radę z zatrzymywaniem skutera nawet z jego maksymalnych prędkości. Tylny, choć bębnowy, bardzo dobrze radzi sobie w charakterze hamulca uzupełniającego. Ogólnie rzecz biorąc hamulce w testowanych skuterze budziły zaufanie i sygnalizowały, iż dysponują sporym zapasem nawet jeśli przyszłoby im pracować przy większych prędkościach po odblokowaniu skutera.

Całościowo

Ładna stylizacja, stabilne podwozie oraz niezły silnik. To najkrótszy opis Triada 3. Maszyna ta jest tania w zakupie (cena 4409zł), a przy zużyciu paliwa na poziomie 3-3,5 litra/100km nie zrujnuje też portfela swojego właściciela. Produkt Zippa nie jest idealny, posiada kilka detali, które można by rozwiązać lepiej, ale z pewnością jest to ciekawa oferta w tym segmencie rynku. Co ważne testowany przez nas skuter miał już swoje najechane na kołach, a w naszej redakcji pokonał kolejne 600 km. Nie odnotowaliśmy w tym czasie jakichkolwiek problemów technicznych.

Dane techniczne:

Silnik Jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność 49 ccm
Sprężanie 7,9:1
Moc maks. 4,35 KM przy 7500 obr/min
Maks. moment obrotowy 4,00 Nm przy 6500 obr/min
Zasilanie gaźnik
Akumulator 12V/4Ah
Podwozie Rama z rury stalowej
Zawieszanie p/t widelec teleskopowy, podwójny element resorująco-tłumiący
Hamulec p/t Hydrauliczny tarczowy/mechaniczny bębnowy
Opony p/t 120/70 -12 / 120/70 - 12
Pojemność zbiornika paliwa 5 l
Kolorystyka pomarańczowo-czarny, czerwono-czarny

Reklama

POZNAJ NOWY SALON HONDA WYSZOMIRSKI »
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
bagaznik triad 3 zipp 2009 test mg 0023chodnik triad 3 zipp 2009 test mg 0088
NAS Analytics TAG
jazda triad 3 zipp 2009 test mg 0145jazda triad 3 zipp 2009 test mg 0161
logo triad 3 zipp 2009 test mg 0009kluczyki triad 3 zipp 2009 test mg 0020
kolo przednie triad 3 zipp 2009 test mg 0015kolo tylne triad 3 zipp 2009 test mg 0014
lampa triad 3 zipp 2009 test mg 0041lewa manetka triad 3 zipp 2009 test mg 0045
parkowanie triad 3 zipp 2009 test mg 0082na podnozku triad 3 zipp 2009 test mg 0077
prawa manetka triad 3 zipp 2009 test mg 0044plyta pod kufer triad 3 zipp 2009 test mg 0028
przednia czacha triad 3 zipp 2009 test mg 0016rowery triad 3 zipp 2009 test mg 0111
skuter triad 3 zipp 2009 test mg 0106tyl triad 3 zipp 2009 test mg 0069
wskazniki triad 3 zipp 2009 test mg 0007wkrety triad 3 zipp 2009 test mg 0054
dozownik oleju triad 3 zipp 2009 test mg 0035jazda triad 3 zipp 2009 test mg 0135
jazda triad 3 zipp 2009 test mg 0173maly bagaznik triad 3 zipp 2009 test mg 0026
motorower triad 3 zipp 2009 test mg 0010pojazd triad 3 zipp 2009 test mg 0073
przedni hamulec triad 3 zipp 2009 test mg 0037pekniecie triad 3 zipp 2009 test mg 0030
tylem triad 3 zipp 2009 test mg 0072
Komentarze 16
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy planujesz w tym roku zmianę motocykla?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę