tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha Grizzly 550 - dzisiejsza premiera kolejnego członka rodziny Grizzly
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
 
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha Grizzly 550 - dzisiejsza premiera kolejnego członka rodziny Grizzly

Autor: Żmija 2008.06.07, 00:22 2 Drukuj

Czym nas zaskoczy mniejszy brat słynnego Grizzly 700? W rozmowie z Jackiem Bujańskim dowiadujemy się kilku szczegółów z prezentacji najnowszego modelu ATV spod szyldu Yamahy.

W miejscowości Porto w Portugalii odbyła się premiera najnowszego pojazdu ATV Yamahy. Można wręcz powiedzieć, że nareszcie Grizzly 700 doczekał się młodszego, nie mniej funkcjonalnego i wyposażonego brata. Nowa 550-tka Yamahy zaopatrzona została bowiem w komputerowo sterowane wspomaganie EPS (electric power steering), które było prawdziwą rewolucją w systemie kierowania quadów. W nowym pojeździe Yamahy wprowadzono również kilka usprawnień technicznych, które poprawią niedociągnięcia doskwierające do tej pory niektórym użytkownikom. W 550-tce udoskonalono między innymi konstrukcję tylnych zacisków hamulcowych oraz wzmocniono elementy w przeniesieniu napędu w sprzęgle i przekładni pasowej systemu ultramatic. Jak powiedział nam w rozmowie Jacek Bujański:

„Nowy ATV Yamahy o pojemności 550 to idealne uzupełnienie rodziny Grizzly. Jego konstrukcja jest naprawdę dobrze przemyślana i dopracowana. Jestem bardzo zadowolony z prezentacji, w której miałem okazję uczestniczyć. Oprócz zapoznania się z wizualizacją tego pojazdu spędziliśmy cały dzień na testowaniu tego quada w naprawdę ciężkich warunkach, co w znacznym stopniu ułatwiło nam ocenę techniczną pojazdu. Wizualnie, nowy model ATV Yamahy, jest identyczny jak jego starszy brat o pojemności 700 ccm bowiem gabaryty obydwóch pojazdów są takie same. W skrócie można powiedzieć, że Yamaha Grizzly 550 w porównaniu do nieco starszego brata, czyli 700-tki, ma po prostu mniejsze serce."

Błoto, kamienie i szybkie przejazdy, czy 550-tka poradzi sobie z takim wyzwaniem?

„Niektóre odcinki trasy były ogromnym wyzwaniem przede wszystkim dla uczestników prezentacji. Prowadziły po bardzo kamienistych trasach, na których rozgrywały się Mistrzostwa Świata Enduro.  Na wyznaczonym szlaku można było natknąć się na kamienie od wielkości piłeczki golfowej aż do tych, o wielkości autobusu. Nie zabrakło także szybkich odcinków, na których rozgrywane są z kolei rajdy WRC. Dla porównania firma Yamaha udostępniła nam także pełną gamę pozostałych członków ATV z tej samej rodziny, co niewątpliwie ułatwiło odnotowanie różnic pomiędzy poszczególnymi modelami z tej serii. Muszę powiedzieć, że przyrównując pracę 550-tki do 700-tki przy wolnych obrotach nie odczuwa się żadnej różnicy. Nowy model Grizzly ma bardzo dynamiczny silnik. Jeżeli zaś chodzi o prędkość to tak naprawdę pełna moc quada przeprawowego rzadko kiedy jest wykorzystywana przez użytkowników w trakcie jazdy. Zagłębiając się w kwestie techniczne należy odnotować zmiany w samej konstrukcji. W tylnych zaciskach quadów zmienione są tłoczki, zmieniono także osłony przegubów półosi, a także charakterystykę pracy przekładni pasowej. Podsumowując cieszy  mnie fakt, że uwagi dotyczące konstrukcji pojazdów z serii Grizzly, które odnotowywałem będąc nie tylko użytkownikiem ale także sprzedawcą i autoryzowanym serwisem Yamahy zostały uwzględnione przez konstruktorów Yamahy. Krótko mówiąc klasa 550 to brakujące ogniwo w rodzinie pojazdów Grizzly, która radzi sobie w terenie nie gorzej niż jej starszy brat."

Z informacji, które udało się nam uzyskać dzisiaj wieczorem pierwsze modele Yamahy Grizzly 550 powinny pojawić się w sprzedaży już w lipcu. Już wkrótce opiszemy także nieco więcej wrażeń z jazdy, tymczasem zapraszamy do zapoznania się ze zdjęciami oraz filmem prezentującym nowy model Yamahy Grizzly 550.

Specyfikacja techniczna:

Model: Yamaha Grizzly 550
Silnik
Typ silnika: Pojedynczy cylinder, chłodzony cieczą 4-suw, EFI
Pojemność skokowa: 558 cc
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Starter: DC-CDI
Starter: Elektryczny
Napęd 4x4 2WD/4WD, blokada dyferencjału
Pojemność zbiornika paliwa: 20 litrów
Pojemność zbiornika oleju: 2.4 litrów
Skrzynia biegów: Automatyczna, pasek klinowy, podwójny zakres, bieg wsteczny
Podwozie
Długość: 2065 mm
Szerokość: 1180 mm
Wysokość: 1240 mm
Wysokość siedzenia: 905 mm
Rozstaw osi: 1250 mm
Zawieszenie przód: Zawieszenie wielowahaczowe
Zawieszenie tył: Niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe
Hamulce przód: Hydrauliczne, podwójne dyski
Hamulce tył: Hydrauliczne, podwójne dyski
Opony przód: AT25 - 8x12
Opony tył: AT25 - 10x12
Max dopuszczalne obciążenie
Obciążenie bagażnika przód: 45 kg
Obciążenie bagażnika tył: 85 kg

Zobacz testy nowej Yamahy 550 w Portugalii:

Jacek Bujanski testy Portugalia
2009 YFM550FWA SMJ EUR 1
2009 YFM550FWA SMJ EUR 3
Yamaha 550 nowy Grizzly ATV
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę