tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 SYM Mio - ma³e jest piêkne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

SYM Mio - ma³e jest piêkne

Autor: Ania Jêdrasiak 2009.06.08, 15:50 9 Drukuj

Stylowe przemieszczanie się po mieście

Małe Mio przeznaczone jest dla ludzi, którzy chcą wyróżnić się z tłumu. Ciekawy, stylizowany na retro wygląd skutera przyciąga wiele spojrzeń. Nie jest to kolejny podobny do innych pojazd zjeżdżający z linii produkcyjnej. Jednocześnie pod stylowymi owiewkami znajdziemy nowoczesny silnik i kilka przydatnych rozwiązań technicznych.

NAS Analytics TAG

Retro na całego

Wygląd skutera nie jest rzeczą, która dowiezie nas do domu, pracy, czy tam gdzie aktualnie się udajemy, ale podczas zakupu jest kwestią ważną, czasem decydującą o zakupie tego czy innego pojazdu. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam na żywo Mio na targach w Warszawie natychmiast zapakowałam się na siedzonko i chciałam odjechać. Jest to skuter, który nie pozwala przejść koło siebie obojętnie i zachęca do tego by zabrać go na przejażdżkę po mieście.

Widać, że projekt Mio został dokładnie przemyślany. Linie skutera są wyjątkowo przyjemne. Przednie, podwójne umieszczone pionowo światła i zintegrowane z owiewką kierunkowskazy wyglądają ciekawie. Nad zegarami znajduje się mała owiewka, a chromowane dodatki dopełniają wyglądu tego miejskiego malucha.

Jakość oraz spasowanie plastików bardzo odbiegają od tego do czego zdążyli się już przyzwyczaić właściciele chińskich skuterów. Podczas jazdy nic nie chce odpaść, nic nie wydaje niepokojących odgłosów sugerujących, że zaraz nastąpi rozkład maszyny na czynniki pierwsze.

Ergonomia

Mio jest małym skuterem, na którym wygodnie będzie siedzieć tylko jedna osoba, w dodatku niezbyt wysoka. Projektanci przewidzieli co prawda rozkładane podnóżki i uchwyt z tyłu dla pasażera, ale raczej zostało to zrobione na tak zwany wszelki wypadek. Kierowca natomiast siedzi na Mio całkiem wygodnie. Komfortowa kanapa uchroni siedzenie przed skutkami jazdy po naszych bezdrożach. Kierownica skutera sama wpada w ręce, a przełączniki są w tych miejscach, gdzie się ich każdy spodziewa. Zegar jest bardzo prosty i czytelny. Znajdują się na nim tylko i wyłącznie najpotrzebniejsze informacje: prędkościomierz, wskaźnik paliwa, oraz kontrolki świateł.

Pod siedzeniem znajduje się zaskakująco duży, jak na gabaryty skutera, schowek. Do środka spokojnie wejdzie jeden kask albo jakieś niezbędne gadżety. Schowek otworzymy zarówno za pomocą kluczyka, jak i bez wyłączania chodzącego silnika za pomocą przycisku na kierownicy. Przed kolanami kierowcy umieszczono mały haczyk. Podobnie, jak w modelu GTS 250i , pod siedzeniem skutera znajduje się przełącznik do odcięcia zapłonu.

Stylowy skuter na drodze

Mio jest napędzany czterosuwowym, jednocylindrowym silnikiem. Jednostka ta dostarcza niecałych 4KM. Przekręcamy kluczyk i naciskamy przycisk rozrusznika. Silnik pracuje dość cicho i miarowo. No to w drogę. Niestety okazuje się, że zanim Mio się rozgrzeje po prostu nie chce jechać. Dopiero po odczekaniu kilku minut można oczekiwać od niego żywszej reakcji na gaz. Dynamiczne ruszanie też nie jest jego najmocniejszą stroną. Po rozgrzaniu sięskuter zaczyna jednak chętniej i żwawiej rozpędzać się do swojej maksymalnej prędkości, czyli 45 km/h.

Małe 10 calowe kółka oraz teleskopowy widelec z przodu wyjątkowo dobrze radzą sobie z naszymi dziurawymi drogami. Okrągłe lusterka, mimo niewielkich gabarytów, pozwalają na dokładne zapoznanie się z sytuacją za naszymi plecami. Mają niestety czasem tendencje do odkręcania się i pokazywania np. ramiona kierowcy.

Betonowa dżungla jest miejscem gdzie Mio sprawdzi się najlepiej. Dzięki wyjątkowo małym rozmiarom skuter zmieści się praktycznie wszędzie. Nieważne jak bardzo zakorkowana jest ulica, i jak blisko siebie stoją samochody, Mio i tak przejedzie. Dodatkowo mała masa pojazdu, około 85 kg, ułatwia manewrowanie. W zakrętach skuter prowadzi się pewnie i spokojnie. Podczas szybkich zmian toru jazdy, np. w trakcie manewrów w korku także nie ma problemów. Skuter wyposażono w hamulec tarczowy z przodu oraz bębnowy z tyłu. Zastosowany duet działa bardzo dobrze i w razie potrzeby szybko zatrzyma Mio.

Bardzo mocną stroną Mio jest jego spalanie. Skuter zadowala się wyjątkowo małymi ilościami benzyny. Napełnienie 4,8 litrowego zbiornika paliwa definitywnie nie nadszarpnie portfela kierowcy.

Podsumowanie

Co z tego, że na ulicy, podczas jazdy może wyprzedzić cię poganiana przez wiatr gazeta, Mio i tak jest niesamowite. Najmocniejszą stroną tego skutera nie jest dynamika, lecznietuzinkowa stylistyka. Retro wygląd nawiązujący do największych klasyków skuterowego światka przyciągnie ludzi, którzy nie chcą jeździć nierozpoznawalnym pojazdem. Na pewno najbardziej do gusty przypadnie on paniom, które będą mogły wybierać i przebierać w bogatej ofercie kolorystycznej.

Mio może okazać się świetnym skuterem dla tych, którzy zawsze chcieli mieć mały jednoślad jakiejś legendarnej włoskiej marki. Tajwański odpowiednik może nie ciągnie za sobą tylu lat historii, ale na pewno jest dużo tańszy, całkiem porządnie wykonany i bardziej przystępny.

Dla posiadających juz prawo jazdy ciekawym pojazdem, może być też większy brat testowanego skutera. Na zamówienie w Polsce dostępny jest Mio 100. Ubrany w identyczne owiewki, większy pojemnościowo Mio definitywnie potrafi zaskoczyć innych użytkowników drogi przekonanych, że koło nic stoi zaledwie 50-tka.

Cena: 6 600 zł.

Specyfikacja:

Wymiary, waga
długość 1720 mm
szerokość 710 mm
wysokość 1025 mm
waga 85 kg
Silnik
typ 4-suwowy, 1-cylindrowy
pojemność 49.5 cm 3
zasilanie gaźnik
Chłodzenie Moc maksymalna Moment obrotowy powietrze 3,8 KM przy 8000 obr/min 3,73 Nm
Zawieszenie
przednie widelec teleskopowy
tylne wahacz - jeden amortyzator
Ogumienie
przednie 90/90-10
tylne 90/90-10
Hamulce
przedni tarcza (Ø 160mm)
tylny bęben
Inne
zbiornik paliwa 4,8 l

Importer:
All Ride Moto Sp. z o.o.
ul. Żyzna 2
40-314 Katowice
www.allridemoto.pl

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
rynek mio sym skuter test a mg 0092stare miasto mio sym skuter test a mg 0114
NAS Analytics TAG
rondo mio sym skuter test a mg 0019miasto mio sym skuter test a mg 0066
tyl mio sym skuter test a mg 0008ulica mio sym skuter test a mg 0078
tunel mio sym skuter test a mg 0044zakret mio sym skuter test a mg 0007
jazda mio sym skuter test a mg 0042przod mio sym skuter test a mg 0123
ulica mio sym skuter test a mg 0101korek mio sym skuter test a mg 0055
jazda mio sym skuter test a mg 0062przod mio sym skuter test b mg 0009
prawa strona mio sym skuter test a mg 0146prawa strona mio sym skuter test a mg 0138
gora mio sym skuter test a mg 0135lewa strona mio sym skuter test a mg 0131
lewa strona mio sym skuter test a mg 0127gora mio sym skuter test b mg 0011
kolo hamulec mio sym skuter test b mg 0024kanapa tyl mio sym skuter test b mg 0027
podnozki pasazera mio sym skuter test b mg 0037podnozki pasazera mio sym skuter test b mg 0036
lewa manetka mio sym skuter test b mg 0018kierunkowskaz tyl mio sym skuter test b mg 0046
lusterko mio sym skuter test b mg 0049kierunkowskaz przedni mio sym skuter test b mg 0025
lampa przednia mio sym skuter test b mg 0021prawa manetka mio sym skuter test b mg 0016
schowek mio sym skuter test b mg 0041wlew paliwa mio sym skuter test b mg 0028
tylna lampa mio sym skuter test b mg 0045wlew paliwa mio sym skuter test b mg 0044
owiewka mio sym skuter test b mg 0055lusterko mio sym skuter test b mg 0051
zegary mio sym skuter test b mg 0015stacyjka mio sym skuter test b mg 0019
silnik mio sym skuter test b mg 0032silnik mio sym skuter test b mg 0035
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê