SYM Mio - ma³e jest piêkne
Stylowe przemieszczanie się po mieście
Małe Mio przeznaczone jest dla ludzi, którzy chcą wyróżnić się z tłumu. Ciekawy, stylizowany na retro wygląd skutera przyciąga wiele spojrzeń. Nie jest to kolejny podobny do innych pojazd zjeżdżający z linii produkcyjnej. Jednocześnie pod stylowymi owiewkami znajdziemy nowoczesny silnik i kilka przydatnych rozwiązań technicznych.
Retro na całego
Wygląd skutera nie jest rzeczą, która dowiezie nas do domu, pracy, czy tam gdzie aktualnie się udajemy, ale podczas zakupu jest kwestią ważną, czasem decydującą o zakupie tego czy innego pojazdu. Kiedy po raz pierwszy zobaczyłam na żywo Mio na targach w Warszawie natychmiast zapakowałam się na siedzonko i chciałam odjechać. Jest to skuter, który nie pozwala przejść koło siebie obojętnie i zachęca do tego by zabrać go na przejażdżkę po mieście.
Widać, że projekt Mio został dokładnie przemyślany. Linie skutera są wyjątkowo przyjemne. Przednie, podwójne umieszczone pionowo światła i zintegrowane z owiewką kierunkowskazy wyglądają ciekawie. Nad zegarami znajduje się mała owiewka, a chromowane dodatki dopełniają wyglądu tego miejskiego malucha.
Jakość oraz spasowanie plastików bardzo odbiegają od tego do czego zdążyli się już przyzwyczaić właściciele chińskich skuterów. Podczas jazdy nic nie chce odpaść, nic nie wydaje niepokojących odgłosów sugerujących, że zaraz nastąpi rozkład maszyny na czynniki pierwsze.
Ergonomia
Mio jest małym skuterem, na którym wygodnie będzie siedzieć tylko jedna osoba, w dodatku niezbyt wysoka. Projektanci przewidzieli co prawda rozkładane podnóżki i uchwyt z tyłu dla pasażera, ale raczej zostało to zrobione na tak zwany wszelki wypadek. Kierowca natomiast siedzi na Mio całkiem wygodnie. Komfortowa kanapa uchroni siedzenie przed skutkami jazdy po naszych bezdrożach. Kierownica skutera sama wpada w ręce, a przełączniki są w tych miejscach, gdzie się ich każdy spodziewa. Zegar jest bardzo prosty i czytelny. Znajdują się na nim tylko i wyłącznie najpotrzebniejsze informacje: prędkościomierz, wskaźnik paliwa, oraz kontrolki świateł.
Pod siedzeniem znajduje się zaskakująco duży, jak na gabaryty skutera, schowek. Do środka spokojnie wejdzie jeden kask albo jakieś niezbędne gadżety. Schowek otworzymy zarówno za pomocą kluczyka, jak i bez wyłączania chodzącego silnika za pomocą przycisku na kierownicy. Przed kolanami kierowcy umieszczono mały haczyk. Podobnie, jak w modelu GTS 250i , pod siedzeniem skutera znajduje się przełącznik do odcięcia zapłonu.
Stylowy skuter na drodze
Mio jest napędzany czterosuwowym, jednocylindrowym silnikiem. Jednostka ta dostarcza niecałych 4KM. Przekręcamy kluczyk i naciskamy przycisk rozrusznika. Silnik pracuje dość cicho i miarowo. No to w drogę. Niestety okazuje się, że zanim Mio się rozgrzeje po prostu nie chce jechać. Dopiero po odczekaniu kilku minut można oczekiwać od niego żywszej reakcji na gaz. Dynamiczne ruszanie też nie jest jego najmocniejszą stroną. Po rozgrzaniu sięskuter zaczyna jednak chętniej i żwawiej rozpędzać się do swojej maksymalnej prędkości, czyli 45 km/h.
Małe 10 calowe kółka oraz teleskopowy widelec z przodu wyjątkowo dobrze radzą sobie z naszymi dziurawymi drogami. Okrągłe lusterka, mimo niewielkich gabarytów, pozwalają na dokładne zapoznanie się z sytuacją za naszymi plecami. Mają niestety czasem tendencje do odkręcania się i pokazywania np. ramiona kierowcy.
Betonowa dżungla jest miejscem gdzie Mio sprawdzi się najlepiej. Dzięki wyjątkowo małym rozmiarom skuter zmieści się praktycznie wszędzie. Nieważne jak bardzo zakorkowana jest ulica, i jak blisko siebie stoją samochody, Mio i tak przejedzie. Dodatkowo mała masa pojazdu, około 85 kg, ułatwia manewrowanie. W zakrętach skuter prowadzi się pewnie i spokojnie. Podczas szybkich zmian toru jazdy, np. w trakcie manewrów w korku także nie ma problemów. Skuter wyposażono w hamulec tarczowy z przodu oraz bębnowy z tyłu. Zastosowany duet działa bardzo dobrze i w razie potrzeby szybko zatrzyma Mio.
Bardzo mocną stroną Mio jest jego spalanie. Skuter zadowala się wyjątkowo małymi ilościami benzyny. Napełnienie 4,8 litrowego zbiornika paliwa definitywnie nie nadszarpnie portfela kierowcy.
Podsumowanie
Co z tego, że na ulicy, podczas jazdy może wyprzedzić cię poganiana przez wiatr gazeta, Mio i tak jest niesamowite. Najmocniejszą stroną tego skutera nie jest dynamika, lecznietuzinkowa stylistyka. Retro wygląd nawiązujący do największych klasyków skuterowego światka przyciągnie ludzi, którzy nie chcą jeździć nierozpoznawalnym pojazdem. Na pewno najbardziej do gusty przypadnie on paniom, które będą mogły wybierać i przebierać w bogatej ofercie kolorystycznej.
Mio może okazać się świetnym skuterem dla tych, którzy zawsze chcieli mieć mały jednoślad jakiejś legendarnej włoskiej marki. Tajwański odpowiednik może nie ciągnie za sobą tylu lat historii, ale na pewno jest dużo tańszy, całkiem porządnie wykonany i bardziej przystępny.
Dla posiadających juz prawo jazdy ciekawym pojazdem, może być też większy brat testowanego skutera. Na zamówienie w Polsce dostępny jest Mio 100. Ubrany w identyczne owiewki, większy pojemnościowo Mio definitywnie potrafi zaskoczyć innych użytkowników drogi przekonanych, że koło nic stoi zaledwie 50-tka.
Cena: 6 600 zł.
Specyfikacja:
Wymiary, waga | |
długość | 1720 mm |
szerokość | 710 mm |
wysokość | 1025 mm |
waga | 85 kg |
Silnik | |
typ | 4-suwowy, 1-cylindrowy |
pojemność | 49.5 cm 3 |
zasilanie | gaźnik |
Chłodzenie Moc maksymalna Moment obrotowy | powietrze 3,8 KM przy 8000 obr/min 3,73 Nm |
Zawieszenie | |
przednie | widelec teleskopowy |
tylne | wahacz - jeden amortyzator |
Ogumienie | |
przednie | 90/90-10 |
tylne | 90/90-10 |
Hamulce | |
przedni | tarcza (Ø 160mm) |
tylny | bęben |
Inne | |
zbiornik paliwa | 4,8 l |
Importer:
All Ride Moto Sp. z o.o.
ul. Żyzna 2
40-314 Katowice
www.allridemoto.pl
|
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeCzy kto¶ wie gdzie mozna zamowiæ takie oklejanie skutera z tymi wzorami ?
OdpowiedzCzy kto¶ wie gdzie mozna zamowiæ takie oklejanie skutera z tymi wzorami ?
OdpowiedzWitam :) Posiadam SYM MIO 100 :D Powiem tak motor mnie nigdy nie zawiód³. Motor jest 100 % Retro. Sym mio 100 to jest jednym s³owem armata :)) Polecam skuterek ! Ocena : 11/10 :P
OdpowiedzWitajcie. Mieszkam od 10 lat w Niemczech, i powiem tylko tyle ¿e te skutery w Niemczech s± traktowane jako bardzo dobre i niezawodne skutery. A niemcy wiedz± co dobre... pozdrawiam posiadaczy sam mam yamahe neos ale chcia³bym kupiæ to cacko ;D
OdpowiedzWitam :) nie wiem czy wiecie ale SYM MIO 100 te¿ jest które posiadam :D Poniewa¿ Sym Mio wszed³ na rynek w dwóch wersjach silnikowych -50ccm - 100ccm . Powiem tak ¿e sym mio 100 to jest armata i ...
OdpowiedzMio super skuter zwlaszcze dla kobiety jestem zadowolona z niego wiec polecam!!!!!
OdpowiedzJestem u¿ytkownikiem Mio 50 odl roku i jestem wprost zachwycony tym pojazdem- dobre osi±gi po zdjêciu blokadym ma³e spalanie, solidne wykonanie nawet najdrobniejszych detali. Mam przejechane ok ...
Odpowiedz