tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Cedzior - najlepszy polski customowy streetfighter
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Cedzior - najlepszy polski customowy streetfighter

Autor: Piotr 'DrFugazi' Tarnowski 2010.02.16, 15:46 33 Drukuj

Pomysł powstania „Cedziora" zrodził się w głowie Szajby jakiś czas po tragicznej śmierci Piotra „Cedzika" Sadowskiego. Zginął jadąc swoim Suzuki GSX-R 1000 K4, który później posłużył jako baza do budowy streetfigtera - nie dziwi więc, że ten motocykl ma duszę

Siadając do tego tekstu miałem w planie przybliżyć Wam trochę imprezę, która się odbyła w Silesia Expo w dniach 12-14. lutego 2010 r. Ścigacz.pl jednak faktycznie wykazał się zawrotną prędkością i zanim zebrałem trochę brakujących danych to relacja z wystawy wisiała już na stronie. Trudno, co zrobić...

NAS Analytics TAG

Szkoda żeby się tekst zmarnował! Zacznę więc tam, gdzie relacja się niemalże skończyła. Mianowicie, przybliżę Wam nieco sylwetkę motocykla, który zdobył I miejsce w konkursie na najlepszy, polski motocykl customowy w jednej z najbardziej interesujących kategorii, czyli Streetfighter. Ponieważ dobrze znam właściciela oraz historię Cedziora, to myślę, że jestem całkiem kompetentny w tej kwestii.

Projekt „Cedzior"

Pomysł powstania „Cedziora" zrodził się w głowie Szajby jakiś czas po tragicznej śmierci Piotra „Cedzika" Sadowskiego. Piotrek zginął jadąc swoim Suzuki GSX-R 1000 K4, który później posłużył jako baza do budowy streetfigtera. Nie dziwi więc, że ten motocykl ma duszę. Trudno przejść koło niego obojętnie. Przyciąga uwagę swoim wykonaniem, o którym grono customizerów mówiło hi-tech.

Faktycznie śmiało można powiedzieć, że rama kratownicowa Thresher oraz karbonowe owiewki Plastbike w połączeniu z osprzętem z górnej półki, właśnie takie wrażenie stwarzają. Z K4 nie zostało wiele osprzętu - tylko skrzynia biegów i silnik, który doładowany został podtlenkiem azotu Wizards of NOS. Finalnie, moc silnika powinna wynosić jakieś 240 KM i pozwolić na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej ponad 300 km/h. Tu już nie ma żartów, trzeba zadbać o trakcję i hamowanie. Tylny amortyzator Wilbers, kierownica i sety Giles, amortyzator skrętu Extremetech oraz tarcze i osprzęt hamulcowy Beringer dadzą sobie radę z takim zadaniem. Ciekawostką jest też napęd przenoszony paskiem klinowym H-D z napinaczem Buell, na tylne koło JBC Custombike obute w oponę o rozmiarze 210/50-17. Konieczna była też przebudowa sprzęgła specjalnie pod taki napęd. Usunięta została recyrkulacja spalin oraz Exup. Niepozorny ale pięknie i basowo brzmiący wydech Laser dopełnia całości.

Panie, a czy to będzie jeździć?

No tak, to pytanie jest zasadnicze. Przecież nie o to chodzi, żeby uliczny wojownik stał jak mebel na wystawie, czy w domu, ale żeby rozrabiał na ulicach. Tutaj nie trzeba mieć obaw. Kąt główki ramy został zachowany, ale zmieniono nieco rozstaw osi. Mieści się on jednak pomiędzy Gixerem, a Hayabusą, w związku z czym motocykl powinien dobrze zachowywać się na krętych drogach, latać na gumie i nie męczyć zbytnio przy dalszych wypadach poza miasto.

Wierzcie mi, nie przegapicie go na ulicy. Z Cedziora aż bije agresja, a dzieje się tak za sprawą między innymi dwóch czynników. Pierwszy z nich to przednia lampa z Hondy CBR1000RR z wkomponowanymi światłami LED, która umieszczona została w agresywnej czaszy. Efektu dopełnia zadziornie zadarty zadupek z lampą pożyczoną od Suzuki SV1000. Naczelny z Customa, widząc pierwszy raz Cedziora, powiedział do Szajby: "Aż się prosi, żeby nakręcić jakiś film z mścicielem, który by dosiadał tego sprzętu". Sam Szajba mówi, że jak będzie jeździł choćby w połowie tak, jak wygląda, to już będzie dobrze. I będzie!

Budowa zajęła dwa lata, ale było warto. Jury złożone z ludzi znających się na rzeczy doceniło pomysł i wykonanie. Motocykl już zdobył mistrzowski tytuł w kategorii ulicznych wojowników, a można powiedzieć, że to dopiero premiera. Myślę, że śmiało można się szykować na podbój polskich i europejskich wystaw, ale przede wszystkim dróg. Jeśli pewnego dnia przeleci koło Was pomarańczowa Hayabusa i karbonowy wariat na jednym kole, to będę właśnie ja i Szajba. Byle do wiosny!

Więcej o Cedziorze już wkrótce znajdziecie na stronie www.szajba.eu.org. Za wsparcie przy realizacji projektu Cedziora, twórcy chcieliby podziękować firmom: Plastbike, Thresher, Hel oraz GrafNet.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
laski dwie - cedzior przyciaga modelka na cedziorze
NAS Analytics TAG
1-sze miejsce w kategorii streetfighter - custom cedzik lewy przod
cedzior - juz wiosna cedzior na stojaku
cedzior prawy przod Cedzior puchar
dosiadajac Carbona ekipa cedzior
ekipa przy cedziorze szajba garage cedzior
bak i polka Cedzior cedzior kokpit
cedzior kolo i plug cedzior owiewka z hondy cbr1000rr
cedzior z nad owiewki cedzior za kratkami
klamka i manetka Ku pamieci Piotrka Cedzika Sadkowskiego - Szajba Garage
napinacz buell - cedzior Laser wahacz osprzet
podwozie cedzior silnik i skrzynia w cedziorze
szajba team cedzior wahacz i zawias
zadupek wahacz i pas napedowy cedzior
przednia felga i hamulec cedzior rama i stacyjka cedzior
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę